polka gorna motocyklowa

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
janekjl
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 25 wrz 2014, 22:16
Lokalizacja: Jelcz

polka gorna motocyklowa

#1

Post napisał: janekjl » 15 cze 2015, 21:14

Hej

Mam do Was pytanie. Jaki material mozna uzyc do wykonania polke mocujaca lagi i kierownice w motocyklu? Robie na nim akrobacj
e i ma byc wytrzymalszy niz alu. Czy 40H bedzie dobre?




STELMI
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 551
Rejestracja: 23 mar 2008, 11:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Post napisał: STELMI » 16 cze 2015, 07:53

użyj aluminium PA9
Robiłem takie:

https://www.facebook.com/28635343140297 ... =3&theater

Właściciel jeździ już 3 rok, bardzo je obciąża, wielokrotnie stawiał na koło i mocnymi strzałami walił na asfalt i nie ma absolutnie żadnych problemów z tymi półkami


Autor tematu
janekjl
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 25 wrz 2014, 22:16
Lokalizacja: Jelcz

#3

Post napisał: janekjl » 17 cze 2015, 17:56

Dzieki za odpowiedź, ladnie Ci to wyszlo. Ile wydales na material? Plus jest ten ze mam dostep do niektorych stali gatunkowych, dlatego alternatywnie chcialbym sie dowiedziec co jeszcze by sie nadalo,


melonmelon
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 601
Rejestracja: 16 wrz 2010, 11:58
Lokalizacja: świete miasto

Stale w jelczu

#4

Post napisał: melonmelon » 17 cze 2015, 20:10

W Instytucie duży wybór jest, ściagną co sobie wymyślisz.
A stale gatunkowe to jedno, a późniejsza ich obróbka to drugie. Choć jest wyjście, kupić stale ulepszone cieplnie, najlepiej dla lotnictwa.

pozdro


STELMI
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 551
Rejestracja: 23 mar 2008, 11:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Post napisał: STELMI » 18 cze 2015, 08:30

janekjl pisze:Dzieki za odpowiedź, ladnie Ci to wyszlo. Ile wydales na material?
klient przywiózł materiał i założenia, a projekt i wykonanie było po mojej stronie. Największym problemem były wymagania klienta bo później dawał półki do czarnej anody i nie miało być żadnej ryski od chwytania materiału, co utrudniało mi obróbkę z drugiej strony i otworów do ściskania lag

Awatar użytkownika

ArturMAZAK
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 333
Rejestracja: 23 lis 2009, 16:28
Lokalizacja: Dzierżoniów

#6

Post napisał: ArturMAZAK » 19 cze 2015, 20:26

A tak z ciekawości, ile trwała obróbka?
kto pyta-ten nie błądzi.


Autor tematu
janekjl
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 25 wrz 2014, 22:16
Lokalizacja: Jelcz

#7

Post napisał: janekjl » 19 cze 2015, 22:30

Wzorowales sie na orginalnej polce ? W jaki sposob zabrales sie za projektowanie ? Wyjecie w mocowaniu lag czy wycinales ? Pozdro


STELMI
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 551
Rejestracja: 23 mar 2008, 11:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Post napisał: STELMI » 20 cze 2015, 06:42

miałem zmierzone średnice nowych lag (R1 ma upsidedown'y, więc ma większą średnicę od R6), z fabrycznych półek wziąłem wszystko co jest ważne, czyli opory do skrętu (te kostki) i wybrania pod sztycę/śrubę do mocowania, żeby wciąż mógł zastosować fabryczną śrubę, dodatkowo chciał, żeby górna półka miała obniżenie, żeby mógł zamontować rączki do kierownicy, które wcześniej kupił i tyle - reszta to projekt i frezowanie za 1 razem. Czasu frezowania nie pamiętam, ale chyba z 2 dni robiłem (po kilkanaście godzin)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „CNC podstawy”