Witam,
jestem kompletnie zielony w tej sprawie, a poziom oleju prawie osiągnął minimum, przy mojej maszynie stoją dwie bańki z olejem z tym, że nie wiem którego użyć... i czy w ogóle jakiegoś z nich.
jeden ma etykietkę z napisem MOBIL VELOCITE NO.6 a drugi MOBIL VECTRA OIL NO.02
bardzo proszę o pomoc w wyborze
Pozdrawiam
Jaki olej do DRAGON ELECTRIC GEAR PUMP
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 mar 2015, 10:13
- Lokalizacja: gdańsk
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3094
- Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
- Lokalizacja: G-G
pompa służy do smarowana różnymi olejami także napisz co chcesz smarować
Ja używam Renolin CL 68 lub jego zamiennik.
Electric gear pumps can be use with different types of oil
Twoje oleje:
http://mobil.pl/Poland-Polish/LCW/Files ... _Seria.pdf
http://mobil.pl/Poland-Polish/LCW/Files ... _Seria.pdf
Przeczytaj w pdf do czego służą tak chyba najszybciej dojdziesz jakiego użyć.
Ja używam Renolin CL 68 lub jego zamiennik.
Electric gear pumps can be use with different types of oil
Twoje oleje:
http://mobil.pl/Poland-Polish/LCW/Files ... _Seria.pdf
http://mobil.pl/Poland-Polish/LCW/Files ... _Seria.pdf
Przeczytaj w pdf do czego służą tak chyba najszybciej dojdziesz jakiego użyć.
I don't like principles, I prefer prejudices
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 mar 2015, 10:13
- Lokalizacja: gdańsk
rozumiem, z tym, że ja sam do końca nie wiem czy to olej do prowadnic czy wrzecion bo moje szkolenie które trwało 3 dni nie miało w programie budowy i eksploatacji maszyny, nauczono mnie tylko podstaw programu i obsługi, reszte domyślać się musiałem sam
tak wygląda moja szafa za maszyną, chodzi mi o tą pompę z prawej strony,
przepraszam ale w tej kwesti jestem kulawy.
tak wygląda moja szafa za maszyną, chodzi mi o tą pompę z prawej strony,
przepraszam ale w tej kwesti jestem kulawy.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3094
- Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
- Lokalizacja: G-G
stawiam na olej do prowadnic, w większości maszyn pompy tego typu właśnie służyły do smarowania prowadnic ale ciężko zgadnąć co sobie producent wymyślił. Co to za maszyna?
Odciągnij trochę oleju z pompy i porównaj, może są jakieś różnice.
Nie ma możliwości sprawdzić "naocznie" co jest smarowane? Po nitce do kłębka
Odciągnij trochę oleju z pompy i porównaj, może są jakieś różnice.
Nie ma możliwości sprawdzić "naocznie" co jest smarowane? Po nitce do kłębka
I don't like principles, I prefer prejudices
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 mar 2015, 10:13
- Lokalizacja: gdańsk
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 75
- Rejestracja: 30 wrz 2013, 11:59
- Lokalizacja: Swarzędz
Velocite 6 i Vactra 2 różnią się aż 5-cioma klasami lepkości. To dużo.
Weź niewielkie ilości obu olejów z baniek i oleju ze zbiorniczka (tak po łyżce-dwóch) i zrób prosty test lepkości: zanurz wykałaczkę/zapałkę i zmierz czas w jakim skapnie np. 5 kropel.
Ważne żebyś miał oleje w takiej samej temperaturze (lepkość mocno zmienia się z temperaturą).
Także kolor powinien być różny - Velocite raczej będzie jaśniejszy niż Vactra.
Patrząc na zdjęcie stawiam na Vactrę 2.
Weź niewielkie ilości obu olejów z baniek i oleju ze zbiorniczka (tak po łyżce-dwóch) i zrób prosty test lepkości: zanurz wykałaczkę/zapałkę i zmierz czas w jakim skapnie np. 5 kropel.
Ważne żebyś miał oleje w takiej samej temperaturze (lepkość mocno zmienia się z temperaturą).
Także kolor powinien być różny - Velocite raczej będzie jaśniejszy niż Vactra.
Patrząc na zdjęcie stawiam na Vactrę 2.