Rozwianie kilku niejasności na temat frezarki CNC

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
skax
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 15 lut 2015, 22:41
Lokalizacja: Poznań

Rozwianie kilku niejasności na temat frezarki CNC

#1

Post napisał: skax » 15 lut 2015, 23:02

Cześć, jestem studentem II roku Mechaniki i Budowy Maszyn na Poli poznańskiej. Ostatnio przeglądałem kilka projektów frezarek CNC domowej roboty, od tych z obudową drewnianą do tych zrobionych z aluminium. Zbieram póki co informacje na ten temat i rozwiązuję wątpliwości , żeby wreszcie się za to zabrać.

No właśnie ..
zastanawia mnie kilka rzeczy:

1. Nad procesem obrabiania elementów, działa komputer z jakimś oprogramowaniem. Jeśli sami budujemy frezarkę, to na jakiej zasadzie program wie jakie parametry ma silnik, jaki jest skok gwintu śruby, jaki jest dystans od skrajnych położeń na każdej osi oraz wreszcie w jakim miejscu umiejscowiliśmy przedmiot poddawany obróbce ?

2. Mechanikę całą potrzebną do projektu ogarniam. Czy elektronika oraz cały sterownik jest raczej kupowana gotowa czy jest wykonalne zrobienie samodzielnie oprogramowania sterującego ?

3. Chciałbym zrobić elementy obudowy z aluminium, żeby to było solidne i estetycznie wyglądało. Projekt zamierzałem zrobić w inventorze. Jaki jest koszt wykonania takich elementów z aluminium na zamówienie ?



Tagi:

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#2

Post napisał: adam Fx » 16 lut 2015, 01:13

1- parametry podajesz podczas konfiguracji . Ustawienie detalu przebiega jak na anormalnej maszynie CNC np. dotykasz frezem powierzchni mat., zapisujesz offset Z0 i jucz maszyna wie gdzie w osi Z jest materiał.