Stałe obroty silnika krokowego 1-2RPM

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
dragons
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 10
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2011, 21:07
Lokalizacja: Małopolska

Stałe obroty silnika krokowego 1-2RPM

#1

Post napisał: dragons » 20 mar 2014, 22:46

Witam.

Potrzebuję wysterować małego krokowca tak żeby miał najlepiej płynne obroty 1RPM > sekundnik zegarowy.
Chcę zrobić taki większy zegar naścienny (halowy). I właśnie mam problem z uzyskaniem stałych obrotów. Najlepiej do takiego precyzyjnego sterowania nadaje się chyba krokowiec.

I szczerze mówiąc nie znam się wcale na elektronice i programowaniu mikro kontrolerów.
Lutownice potrafię obsługiwać i poskładać układ.

Liczyłem że najlepszy byłby silnik 60 kroków obrót czyli krok=6 stopni krok co 1 sekundę
Niestety nie sa chyba powszechnie dostępne w normalnych cenach.

Następny jest 48 kroków na obrót co daje 7,5 stopnia i krok co 1,25 sekundy
Potem jest gorzej 45 kroków 8 stopni krok krok co 3,3(3) sekundy.


Doszedłem do tego że potrzebny mi jest sterownik i dokładny generator igieł (?)

Co moglibyście mi polecić ? Jakie układy silniki.



Tagi:


upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1965
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#2

Post napisał: upanie » 20 mar 2014, 22:59

Prościej i taniej będzie użyć zwykłego silnika i regulatora obrotów.
Super precyzja chyba do celu nie jest wymagana.
czilałt...


Autor tematu
dragons
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 10
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2011, 21:07
Lokalizacja: Małopolska

#3

Post napisał: dragons » 20 mar 2014, 23:07

Zgubienie 1 minuty dziennie to 30 minut w miesiącu.
Ktoś by musiał ruszyć 4 litery i co parę dni poprawiać zegar.