Frezowanie drewna/MDF zostaja na skraju takie "fredzle&

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
carmamir
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 30
Rejestracja: 24 sie 2013, 18:49
Lokalizacja: UK

Frezowanie drewna/MDF zostaja na skraju takie "fredzle&

#1

Post napisał: carmamir » 04 wrz 2013, 13:47

Wiertlo 6mm, 2 piorowe, HSS, predkosc ok. 12,000 RPM.

Bez znaczenia czy to drewno prawdziwe czy sklejka, na gorze powstaja takie fredzle ktore szpeca wycinany przedmiot...


Tylko u gory powstaja (tam gdzie wiertlo styka sie z sama gora, wycinanie w glab nic nie zostawia)....


Testowalem tez inne wiertla (1 piorowe, 1.3mm to samo)...


Cos robie nie tak (uzywam VisualMill) ???





Tutaj obrazek



Tagi:


einstein
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 595
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:53
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#2

Post napisał: einstein » 05 wrz 2013, 19:28

Spróbuj może frez 1 piórowy pełnowęglikowy, lub tym co masz, spróbuj polecieć w 2 stronę, tzn jeśli robiłeś współbieżnie to spróbuj przeciwbieżnie.


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: Ziębice

#3

Post napisał: lajosz » 05 wrz 2013, 23:00

@carmamir

Wszystko robisz jak trzeba, ale:

1. Frez (lub wiertło) jest spiralne z pozytywnym kątem, a więc to zupełnie normalne, że zostawia takie frędzle.
2. Widzę, że obrabiasz sosnę albo świerka, a w tym przypadku (miękkie drewno) efekt jest widoczny jeszcze bardziej.

Co robić ?

Załóż frez jednopiórowy lub dwupiórowy, ale nie spiralny tylko prosty.
Poza tym, obroty przy takiej małej średnicy freza powinny być (moim zdaniem) większe i wynosić jakieś 18000 do 20000.
Dodatkowo można puścić obróbkę najpierw współbieżnie, a następnie poprawić tylko profil przeciwbieżnie.
Frędzle będą znacznie mniejsze albo nie będzie ich w ogóle.
Jeszcze lepiej, gdyby to był frez diamentowy (w przypadku freza prostego), a najlepiej gdyby był kształtowy (profilowy nie koniecznie diament), czyli żeby odzwierciedlał kształt boków tej formy, wtedy sam profil załatwi sprawę.

Jeśli natomiast zechcesz obrabiać np. buka lub dęba, to rodzaj freza (jeśli ostry) i sposób obróbki nie ma większego znaczenia bo to twarde drewno i tzw. frędzle raczej w tym przypadku nie występują.


DominikMarcin
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 35
Rejestracja: 08 gru 2012, 10:19
Lokalizacja: Polska

#4

Post napisał: DominikMarcin » 06 wrz 2013, 07:43

witam,
może jeśli powyższe nie pomogą, a mam podobne zdanie co einstein, to spróbuj na końcu obróbkę planowania, tyle że mocowanie może wtedy stanowić wyzwanie.
pozdrawiam
Jeden nie wie wszystkiego, ważne aby wyciągać wnioski


Autor tematu
carmamir
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 30
Rejestracja: 24 sie 2013, 18:49
Lokalizacja: UK

#5

Post napisał: carmamir » 07 wrz 2013, 22:47

Dzieki potestuje :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „CNC podstawy”