Poszukuję
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 75
- Rejestracja: 09 sty 2013, 20:52
- Lokalizacja: słupsk
Poszukuję
Witam,
Szukam strony czy też linka z objaśnieniem:
- kompensacja promienia G41, G42, chodzi mi o to do czego dokładniej służy,
- objaśnienia z promieniami, czyli np gdybym chciał napisać kod na zrobienie literki B, to jak z promieniami brzuszków
- oraz jakiegoś symulatora gdzie mogę poćwiczyć pozycjonowanie przyrostowe,
Szukam strony czy też linka z objaśnieniem:
- kompensacja promienia G41, G42, chodzi mi o to do czego dokładniej służy,
- objaśnienia z promieniami, czyli np gdybym chciał napisać kod na zrobienie literki B, to jak z promieniami brzuszków
- oraz jakiegoś symulatora gdzie mogę poćwiczyć pozycjonowanie przyrostowe,
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
-symulacje pokazują programy do naszych maszyn mach3 linuxCNC
-G41/42 to korekcja promienia innymi słowy odsuwa nażedzie od konturu o jego promień (a promień zna z tablicy narzędzi do której go wprowadzasz ustawiając narzędzie )np. chcesz zrobić kwadrat (wyspę) 100x100mm frezem fi 8 bez korekcji program musiał byś napisać na 108x108 by wyszedł kwadrat jaki chcesz a tak to maszyna sobie sama oblicza i w razie gdybyś chciał zrobić go frezem 10mm to musiał byś zmieniać cały program a tak to zmieniasz tylko narzędzie. Masz G41 i42 by można było odsunąć od konturu do środka (kieszeń) lub na zewnątrz (wyspa)
do B trzeba tobie interpolacje G03 G02 stosować http://www.numeryczny.pl/
-G41/42 to korekcja promienia innymi słowy odsuwa nażedzie od konturu o jego promień (a promień zna z tablicy narzędzi do której go wprowadzasz ustawiając narzędzie )np. chcesz zrobić kwadrat (wyspę) 100x100mm frezem fi 8 bez korekcji program musiał byś napisać na 108x108 by wyszedł kwadrat jaki chcesz a tak to maszyna sobie sama oblicza i w razie gdybyś chciał zrobić go frezem 10mm to musiał byś zmieniać cały program a tak to zmieniasz tylko narzędzie. Masz G41 i42 by można było odsunąć od konturu do środka (kieszeń) lub na zewnątrz (wyspa)
do B trzeba tobie interpolacje G03 G02 stosować http://www.numeryczny.pl/
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 8197
- Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
- Lokalizacja: Oława
W tych tematach jest o tym mowa;XisD pisze:Dziękuje za odpowiedzi, a mam prośbę wytłumaczy mi ktoś jeszcze w interpolacji kołowej tzn w robieniu okręgów o co chodzi i skąd się bierze te I i J i czemu zamiast I i J nie można po prostu użyć promienia R.
https://www.cnc.info.pl/topics44/pomoc- ... htm#342219
https://www.cnc.info.pl/topics44/jak-za ... 466,30.htm
Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki
HAAS - frezarki, tokarki
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2920
- Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
- Lokalizacja: gdzieś
Stąd, że to jest historycznie uwarunkowany standard, który znacznie eliminuje możliwość popełnienia błędu. Masz jedną daną nadmiarową, która jest sprzężona z pozostałymi. Pełni to funkcję swoistej sumy kontrolnej. Interpreter powinien (ma szansę) wychwycić błąd operacji, gdy jedna z tych 4 liczb jest niewłaściwa.
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 8197
- Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
- Lokalizacja: Oława
G02 Ruch interpolacji kolistej CW / G03 Ruch interpolacji kolistej CCW (grupa 01)XisD pisze:Ale tam nie ma objasnienia.
F Prędkość posuwu w calach (mm) na minutę
I Opcjonalna odległość wzdłuż osi X do środka koła
J Opcjonalna odległość wzdłuż osi Y do środka koła
K Opcjonalna odległość wzdłuż osi Z do środka koła
R Opcjonalny promień koła
X Opcjonalna komenda ruchu osi X
Y Opcjonalna komenda ruchu osi Y
Z Opcjonalna komenda ruchu osi Z
A Opcjonalna komenda ruchu osi A
Użycie I,J i K to najlepsza metoda programowania promienia. R jest odpowiedni dla większości promieni
ogólnych.
Te kody G są używane do określania ruchu kolistego. Konieczne są dwie osie do wykonania ruchu kolistego,
a ponadto należy użyć właściwej płaszczyzny, G17-19. Komendę G02 lub G03 można wydać na dwa różne
sposoby; pierwszy polega na użyciu adresów I, J, K, zaś drugi na użyciu adresu R. Funkcję fazowania lub
frezowania naroży można dodać do programu poprzez określenie ,C (fazowanie) lub ,R (frezowanie naroży),
zgodnie z opisem w definicji G01.
Użycie adresów I, J, K
Adresy I, J i K służą do lokalizacji środka łuku względem punktu rozpoczęcia. Innymi słowy, adresy I, J, K
to odległości od punktu rozpoczęcia do środka koła. Dozwolone są tylko I, J lub K właściwe dla wybranej
płaszczyzny (G17 używa IJ, G18 używa IK, zaś G19 używa JK). Komendy X, Y i Z określają punkt końcowy
łuku. Jeżeli nie zostanie określona lokalizacja X, Y lub Z dla wybranej płaszczyzn, to punkt końcowy łuku jest
tożsamy z punktem rozpoczęcia dla tej osi.
Aby wyciąć pełne koło, należy użyć adresów I, J, K; użycie adresu R będzie bezskuteczne. Aby wyciąć pełne
koło, nie określać punktu zakończenia (X, Y i Z); zaprogramować I, J lub K w celu zdefiniowania środka koła.
Dla przykładu: G02 I3.0 J4.0 (zakładając G17; płaszczyzna XY)
źródło ; instrukcja obsługi Haas
Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki
HAAS - frezarki, tokarki