Od projektu po wykonanie - formy wtryskowe

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
DAMEKS
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 21 sty 2013, 00:11
Lokalizacja: Wrocław

Od projektu po wykonanie - formy wtryskowe

#1

Post napisał: DAMEKS » 27 sty 2013, 17:31

Witam serdecznie, jestem nowy tutaj na forum i mam do was takie zapytanie gdyż przeszukałem kilka podgrup tematycznych tutaj na forum , lecz nie mogę znaleźć odpowiedniej odpowiedzi, a mianowicie jestem uczniem technikum mechanicznego i chcę we własnym zakresie edukować się, zainteresowałem się tematyką: "formy wtryskowe" , wiem że jest to temat rzeka i nie da się tego wszystkiego opisać na forum ( nie interesuje mnie cała budowa formy wtryskowej czyli grzałki, gorące kanały, elementy wtryskowe itp), ale interesują mnie poszczególne etapy wykonania samej "matrycy" np. do wykonania plastikowego noża. Chciałbym żeby ktoś mi w podstawowy sposób zobrazował jakich warto nauczyć się programów i sterowań aby wykonać taki projekt plastikowego noża :)

1) od jakiego programu zacząć projektowanie? (wyczytałem ze jest kilka programów CAD do projektowania 3D...mnie przekonał coś SolidWorks, co o Tym sadzicie?)

a) Jeżeli bym wybrał SolidWorksa to czy wykorzystuje się do tego programu jakieś inne programy wspomagające projektowanie, obliczenia itp? może jakieś nakładki?

2) zakaładamy ze mamy już gotowy projekt w 3D co dalej robimy? (wyczytałem ze są programy CAM które nasz projekt z CAD z projektu 3D zamieniają na G-kody....mnie przekonał SolidCAM, co o tym myślicie? )

a) jeżeli użyjemy SolidCAMa do wygenerowania G-kodu to możemy go już bezpośrednio użyć np we frezarce ze sterowaniem Sinumerik ? czy jeszcze przed tym musimy ten kod jakoś "obrobić"?

3) do wykonania takiej matrycy, jakich maszyn CNC potrzebujemy? jak frezarki to jakiego typu, jakiego sterowania warto by było się nauczyć itp itd....