Wykonanie pierwszej malej frezarki do aluminium

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
pawel7318
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 09 sty 2013, 04:14
Lokalizacja: Krakow

Wykonanie pierwszej malej frezarki do aluminium

#1

Post napisał: pawel7318 » 10 sty 2013, 03:08

Witam wszystkich,

to moj pierwszy na tym forum. W temacie CNC jestem zielony lecz mysle, ze z wiedza zgromadzona na tym forum oraz Wasza pomoca dam rade :)

Jakis czas temu zafascynowal mnie temat silnikow Stirlinga i zastanawiam sie nad budowa jednego na bazie wlasnej koncepcji. Przy okazji robienia wstepnych projektow rozbijam sie raz po raz o wlasna niewiedze nt. tego czy dany element bedzie latwy do wykonania na frezarce i/lub tokarce czy nie i czy nie powinienem go zmienic. W zwiazku z tym prosilbym o pomoc w znalezieniu odpowiedzi na kilka pytan. Zastanawiam sie tez nad budowa wlasnej frezarki CNC bo wydaje mi sie, ze bylaby dla mnie doskonalym narzedziem.


Zalozenia:

1) niewielkie rozmiary
2) niewielkie pole robocze: 300x300mm wystarczy choc moze byc tez 400x400 bo ekonomicznie wydaje sie to rozsadne
3) obrobka aluminium
4) wysoka precyzja (detale pozwalaja np. na pasowanie lozysk, cylindrow itp.)
5) predkosc pracy nie jest priorytetem
6) wykonanie na profilach aluminiowych, na bazie srub kulowych, prowadnic liniowych i innych preznaczonych dla takich maszyn gotowych elementow

Pytania/twierdzenia do sprawdzenia:

7) latwiej uzyskac preczje frezarki o malym polu roboczym ?
8) czy do frezowania aluminium koniecznie bede potrzebowal chlodziwa (ciecz / powietrze ) ?
9) czy sruby kulowe o skoku 5mm dadza mi wieksza precyzje niz te o skoku 10mm
10) czy jest sens uzywania srub kulowych i prowadnic liniowych o fi 20 w tak malej frezarce ?
11) czy blat musze wstepnie wyfrezowac by moc wykonywac detale 2stronnie ?