Strona 1 z 2
Programowanie płaskorzeźb.
: 14 lip 2010, 22:24
autor: mateuszkx80
Witam.
Jestem początkujący i mam pytanie odnośnie programowania płaskorzeżb. Jak to się robi. Pisze się program ręcznie, czy jakoś przy pomocy komputera. Chodzi mi np: o wyfrezowanie orła w godle.
Proszę o odpowiedź, ponieważ mnie to bardzo ciekawi.
: 14 lip 2010, 23:50
autor: smouki
: 15 lip 2010, 23:03
autor: mateuszkx80
Dzięki za ten programik.
A co muszę zrobić, żeby ze zwykłego jpg. wygenerować g-code. Zmieniałem rozszerzenie, ale to nie to. Wyświetla się napis image is not valid
Czy należy pobrać jakiś program, czy co???
Proszę o odpowiedź i dzięki za dotychczasową wskazówkę
[ Dodano: 2010-07-15, 23:03 ]
Oczywiście chdzi mi o program b2g
: 15 lip 2010, 23:40
autor: Rafi.imir
Jak sama nazwa programu mówi:
b2g = bmp to gcode
Musisz jpg zapisac do bmp np za pomcą specjalistycznego narzędzia jakim jest MS Paint

: 16 lip 2010, 03:56
autor: podrzeźbi
Jeżeli jpg jest mocno skompresowany to (nawet zamieniając go na bmp) na uzyskanej z niego płaskorzeźbie wyjdzie spory śmietnik z niektórych pikseli. Właśnie tego na jpg-u nie widać ale na grafice 3D z niego uzyskanej efekt może być tragiczny. Najlepiej nie używać grafiki 2D z kompresją stratną a operować od początku formatami jak bmp albo raw.
: 16 lip 2010, 08:42
autor: mateuszkx80
Czyli takie przykładowe obrazki są do wykonania??
lub

Jeżeli tak to jaki program musze pobrać, aby zmienił on to na bitmapę??
Prosze o pomoc
: 16 lip 2010, 11:07
autor: Inf-el
Takiego obrazka nie wyfrezujesz poprawnie.
Musisz go wymodelować jakimś porządnym programem: Rhino, Mastrecam czy Blender.
Aby osiągnąć jako taki efekt z obrazka bmp trzeba by go specjalnie stworzyć: jasno=wysoko, ciemno=nisko (lub po angpol: nisoko

)
Będę tworzył w przyszłości program ułatwiający modelowanie na podstawie płaskiego obrazka, ale to jeszcze potrwa.
: 16 lip 2010, 13:04
autor: mateuszkx80
Jeśli chodzi o zdjęcie to dałem przykładowe.
A jak się ma sprawa z tym obrazkiem

.
: 16 lip 2010, 15:56
autor: Inf-el
Ten obrazek będzie trochę lepszy.
Problem jednak tkwi w tym, że najwyżej będzie tam gdzie jest najjaśniej.
A najjaśniej będzie tam, gdzie światło pada prostopadle do powierzchni (o ile jest matowa).
Więc jeśli wzniesienie zostanie oświetlone z boku, to ten bok będzie wyżej niż rzeczywisty szczyt.
Poza tym jeśli są płaskowyże i płaskie doliny, to one będą wyfrezowane tak samo głęboko, ponieważ są nachylone pod tym samym kątem do promieni światła.
Dlatego większość zdjęć rzeczywistych przedmiotów nie nadaje się do bezpośredniej zamiany jasność -> wysokość.
: 16 lip 2010, 19:40
autor: WZÓR
mateuszkx80 pisze:
...Jeżeli tak to jaki program musze pobrać, aby zmienił on to na bitmapę??
Prosze o pomoc
http://www.programosy.pl/program,fastst ... iewer.html