Programowanie płaskorzeźb.
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 83
- Rejestracja: 24 cze 2010, 08:47
- Lokalizacja: Białka
Programowanie płaskorzeźb.
Witam.
Jestem początkujący i mam pytanie odnośnie programowania płaskorzeżb. Jak to się robi. Pisze się program ręcznie, czy jakoś przy pomocy komputera. Chodzi mi np: o wyfrezowanie orła w godle.
Proszę o odpowiedź, ponieważ mnie to bardzo ciekawi.
Jestem początkujący i mam pytanie odnośnie programowania płaskorzeżb. Jak to się robi. Pisze się program ręcznie, czy jakoś przy pomocy komputera. Chodzi mi np: o wyfrezowanie orła w godle.
Proszę o odpowiedź, ponieważ mnie to bardzo ciekawi.
Tagi:
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 83
- Rejestracja: 24 cze 2010, 08:47
- Lokalizacja: Białka
Dzięki za ten programik.
A co muszę zrobić, żeby ze zwykłego jpg. wygenerować g-code. Zmieniałem rozszerzenie, ale to nie to. Wyświetla się napis image is not valid
Czy należy pobrać jakiś program, czy co???
Proszę o odpowiedź i dzięki za dotychczasową wskazówkę
[ Dodano: 2010-07-15, 23:03 ]
Oczywiście chdzi mi o program b2g
A co muszę zrobić, żeby ze zwykłego jpg. wygenerować g-code. Zmieniałem rozszerzenie, ale to nie to. Wyświetla się napis image is not valid
Czy należy pobrać jakiś program, czy co???
Proszę o odpowiedź i dzięki za dotychczasową wskazówkę
[ Dodano: 2010-07-15, 23:03 ]
Oczywiście chdzi mi o program b2g
Pozdrowienia dla YOU
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 514
- Rejestracja: 17 sty 2009, 00:46
- Lokalizacja: Mielec
Jeżeli jpg jest mocno skompresowany to (nawet zamieniając go na bmp) na uzyskanej z niego płaskorzeźbie wyjdzie spory śmietnik z niektórych pikseli. Właśnie tego na jpg-u nie widać ale na grafice 3D z niego uzyskanej efekt może być tragiczny. Najlepiej nie używać grafiki 2D z kompresją stratną a operować od początku formatami jak bmp albo raw.
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 83
- Rejestracja: 24 cze 2010, 08:47
- Lokalizacja: Białka
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 573
- Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Takiego obrazka nie wyfrezujesz poprawnie.
Musisz go wymodelować jakimś porządnym programem: Rhino, Mastrecam czy Blender.
Aby osiągnąć jako taki efekt z obrazka bmp trzeba by go specjalnie stworzyć: jasno=wysoko, ciemno=nisko (lub po angpol: nisoko
)
Będę tworzył w przyszłości program ułatwiający modelowanie na podstawie płaskiego obrazka, ale to jeszcze potrwa.
Musisz go wymodelować jakimś porządnym programem: Rhino, Mastrecam czy Blender.
Aby osiągnąć jako taki efekt z obrazka bmp trzeba by go specjalnie stworzyć: jasno=wysoko, ciemno=nisko (lub po angpol: nisoko

Będę tworzył w przyszłości program ułatwiający modelowanie na podstawie płaskiego obrazka, ale to jeszcze potrwa.
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 83
- Rejestracja: 24 cze 2010, 08:47
- Lokalizacja: Białka
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 573
- Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Ten obrazek będzie trochę lepszy.
Problem jednak tkwi w tym, że najwyżej będzie tam gdzie jest najjaśniej.
A najjaśniej będzie tam, gdzie światło pada prostopadle do powierzchni (o ile jest matowa).
Więc jeśli wzniesienie zostanie oświetlone z boku, to ten bok będzie wyżej niż rzeczywisty szczyt.
Poza tym jeśli są płaskowyże i płaskie doliny, to one będą wyfrezowane tak samo głęboko, ponieważ są nachylone pod tym samym kątem do promieni światła.
Dlatego większość zdjęć rzeczywistych przedmiotów nie nadaje się do bezpośredniej zamiany jasność -> wysokość.
Problem jednak tkwi w tym, że najwyżej będzie tam gdzie jest najjaśniej.
A najjaśniej będzie tam, gdzie światło pada prostopadle do powierzchni (o ile jest matowa).
Więc jeśli wzniesienie zostanie oświetlone z boku, to ten bok będzie wyżej niż rzeczywisty szczyt.
Poza tym jeśli są płaskowyże i płaskie doliny, to one będą wyfrezowane tak samo głęboko, ponieważ są nachylone pod tym samym kątem do promieni światła.
Dlatego większość zdjęć rzeczywistych przedmiotów nie nadaje się do bezpośredniej zamiany jasność -> wysokość.
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 8197
- Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
- Lokalizacja: Oława
mateuszkx80 pisze: ...Jeżeli tak to jaki program musze pobrać, aby zmienił on to na bitmapę??
Prosze o pomoc

Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki
HAAS - frezarki, tokarki