Domyśliłem się. Są już drukarki (nie podam konkretnych modeli) które potrafią zasymulować strukturę materiału jednak niestety nie oddadzą w pełni pociągnięcia pędzla.
Napiszę tak trochę z przekorą miałem incydent z malowaniem (olej) ale to już przeszłośćmrkaczor pisze: ↑28 sty 2019, 16:22Jeśli chodzi o barwy to najpierw robilibyśmy obrazy w jednej tonacji albo R albo G albo B a potem ew zmieniali pędzel po wydruku jednej tonacji - w technice ikono-pisarstwa kładzie się najciemniejszą warstwę a potem rozświetla w technice olejnej malujemy jasne a potem pobieramy coraz ciemniejszy odcień - będziemy testować różne podejścia i zobaczymy które i kiedy się sprawdza.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem zamiar, temat jest oczywiście ciekawy i rozwojowy.
Ale do rzeczy przestrzeń barwna R, G, B, (Red, Green, Blue) jest to przestrzeń barw dla wszelkich ekranów, wyświetlaczy i fotografii dlatego nie bardzo rozumiem jak ma być realizowany obraz z tych kolorów.
W druku korzystasz natomiast z farb odbijających światło i podstawowymi kolorami są C,M,Y,K
czyli Cyan, Magenta, Yellow i dla kontrastu Black oczywiście wszystkie te farby są transparentne / mieszające się dla uzyskania pożądanego koloru.
Przy malowaniu olejem podstawowa paleta jest nieco szersza (w skład wchodzą między innymi biele) i sporo kolorów się miesza indywidualnie są to przede wszystkim farby kryjące.
Oj Picasso to by dopiero miał pole do popisu
