Strona 1 z 1

Przebudowa piły tarczowej Eisele

: 27 kwie 2016, 13:03
autor: gussto
Witam

Posiadam starą piłę tarczową Eisele o średnicy tarczy 500mm. Obroty 11/22 RPM. Chciałby ja przerobić tak aby cięła nowymi tarczami powlekanymi Tin np. firmy Kinkelder typ Solar. Info na stronie : http://www.bewe.pl/strona-hss-solar-37.html
Piły te posiadają większe prędkości skrawania w przedziale 80-140 m/min dlatego potrzebne będą większe obroty. Chciałbym uzyskać na niej obroty około 60 RPM wówczas dla fi 500mm Vc=95 m/min. Niestety aktualny silnik ma oborty 2860/1430 RPM a przekładnia ma i=130. Dlatego pomysł polega na wyrzuceniu aktualnego suportu (silnika i przekładni) i wykonaniu nowego suportu z silnikiem o obrotach 720 RPM i przekładnią o paskach zębatych i przełożeniu i=12. Będzie trzeba wykonać cały support wraz z wałem i przekładniu i zamontować to na istniejącej kolumnie. Pytanie jest takie co koledzy formułowicze myślą o takim pomyśle. Idea jest taka aby ciąć dużo szybciej profile zamknięte np 140x60x4 - pojedyńcze sztuki.ObrazekObrazekObrazek

[ Dodano: 2016-04-28, 08:47 ]
Tak naprawdę to mam pytanie czy ktoś wie jakie można uzyskać maksymalne przełożenie na przekładni pasowej zębatej?

: 01 maja 2016, 21:47
autor: Mariuszczs
Weź na osi silnika załóż koło pasowe i dołóż drugi silnik który będzie to napędzał . Zostaw przekładnie jak jest. Bawiłem się podobną piłą tej firmy to porażka z prędkością cięcia.

: 01 maja 2016, 22:52
autor: gussto
Mariuszczs pisze:Weź na osi silnika załóż koło pasowe i dołóż drugi silnik który będzie to napędzał . Zostaw przekładnie jak jest. Bawiłem się podobną piłą tej firmy to porażka z prędkością cięcia.
To prawda że obroty są strasznie niskie 11/22 a szkoda bo maszyna jest dość sztywna. Ja chcę przejść na tarcze powlekane Tin i potrzebuje 60 RPM. Przełożenie jest bardzo duże bo 130. Aby uzyskać 60 RPM potrzebowałbym na wejściu 7800 RPM. Myślę, że przekładnia tego by nie wytrzymała.

: 02 maja 2016, 17:51
autor: Zienek
Ja bym spróbował dopasować jakąś inną przekładnię o podobnej wielkości i sztywności, bo mniemam, że cała tarcza wisi pośrednio na łożyskowaniu aktualnej przekładni.

Warto się dobrać do aktualnej przekładni i sprawdzić. 7800rpm to nie są warunki na długotrwałą pracę dla przekładni ślimakowej.