dobór silnika 2-biegowego do modelu wciągarki cumownicznej
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 lut 2016, 11:42
- Lokalizacja: Gdynia
dobór silnika 2-biegowego do modelu wciągarki cumownicznej
Witam.
Chciałbym się poradzić przy budowie modelu wciągarki cumowniczej.
Ma to być model, więc nie chcę wykorzystywać jakiegoś dużego silnika - wielość coś jak od pralki.
Do silnika chcę przymocować jakiś bęben, na który będzie nawijana lub oddawana lina.
Silnik musi być dwubiegowy oraz musi się kręcić w dwóch kierunkach.
Silnik ten chcę sterować za pomocą PLC i stąd też proszę o radę jaki silnik mam dobrać i w jaki sposób wykonać sterowanie przekaźnikowe takiego silnika, żeby ten zmieniał kierunek oraz biegi.
Pozdrawiam
Chciałbym się poradzić przy budowie modelu wciągarki cumowniczej.
Ma to być model, więc nie chcę wykorzystywać jakiegoś dużego silnika - wielość coś jak od pralki.
Do silnika chcę przymocować jakiś bęben, na który będzie nawijana lub oddawana lina.
Silnik musi być dwubiegowy oraz musi się kręcić w dwóch kierunkach.
Silnik ten chcę sterować za pomocą PLC i stąd też proszę o radę jaki silnik mam dobrać i w jaki sposób wykonać sterowanie przekaźnikowe takiego silnika, żeby ten zmieniał kierunek oraz biegi.
Pozdrawiam
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 607
- Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
- Lokalizacja: Bedzin
Czytam ten temat i zastanawiam się do czego ma służyć ten PLC ? Jak Kolega założy bęben bezpośrednio na silnik to jakiej mocy ma być ten silnik ?
Według mnie to chyba trzeba by zastosować napęd z przekładnią ( najlepiej ślimakową, która ma odpowiedni moment obrotowy i działa jako hamulec w jednym ) a prędkość obrotową i kierunek sterować sterownikiem .
Według mnie to chyba trzeba by zastosować napęd z przekładnią ( najlepiej ślimakową, która ma odpowiedni moment obrotowy i działa jako hamulec w jednym ) a prędkość obrotową i kierunek sterować sterownikiem .
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 607
- Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
- Lokalizacja: Bedzin
Przekładnia, tylko przekładnia i zwykły przełącznik prawo lewo i ewentualnie sterownik prędkości PWM. Im wieksza jednostka tym większa siła i moment obrotowy. Ten moment obrotowy realizuje przekładnia, najlepiej ślimakowa bo spełnia dwie role - daje odpowiednią siłę i jest jednocześnie hamulcem w postoju.
Prawdopodobnie silnik bedzie zasilany DC z akumulatora - jak sie domyślam - więc ze sterowaniem nim nie powinno być problemem.
Można by się zastanowić nad napędami skuterów elektrycznych ale bez przekładni się nie obędzie.
Prawdopodobnie silnik bedzie zasilany DC z akumulatora - jak sie domyślam - więc ze sterowaniem nim nie powinno być problemem.
Można by się zastanowić nad napędami skuterów elektrycznych ale bez przekładni się nie obędzie.