DYMA8 - wzmocnienie blatu odbiorczego i jego planowanie.

Linie produkcyjne, automaty, roboty nie tylko CNC. Przeróbki, modernizacje oraz konstrukcje własne.

Autor tematu
przemoprzem
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 42
Rejestracja: 06 wrz 2008, 00:01
Lokalizacja: Oleśnica

DYMA8 - wzmocnienie blatu odbiorczego i jego planowanie.

#1

Post napisał: przemoprzem » 10 lut 2014, 11:27

Witam. Kupiłem maszynę DYMA8. Z deka ją pozmieniałem, m.in regulację wysokości blatu odbiorczego, dospawałem taki opory na których wspiera się śruba regulacyjna (na fotce brakuje nakrętek - kontr). Niestety - jak dla Was sprawa oczywista - blaty się zdeformowały (inna sprawa że fabrycznie do ideału też im brakuje). W każdym razie jest to blat blaszany ok 5 mm gruby :

Obrazek

Próbowaliśmy to zagrzać spawem żeby "skontrować", ale po odjęciu ścisków raczej mała poprawa. No i pomyślałem sobie, że usztywnię blachę od spodu dospawywując (punktowo, delikatnie) wzdłuż rurę kwadratową 10x10 żeby blat na długości wyrównać. Blat jest wypukły w miejscach spawania. Jestem ograniczony od spodu jeśli chodzi o wysokość do 10 mm, chyba że w jednym miejscu podetnę to wzmocnienie (idzie pręt w poprzek).

1. Co będzie sztywniejsze jeśli chodzi o ugięcie - rura kwadratowa czy profil T, czy może płaskownik na sztorc? Liczę na to że wzmocnienie po przyspawaniu "ściągnie" wypukłość.

2. Po wzmocnieniu wzdłużnym blatu planuję dać to do planowania. Blacha to jedyne 5 mm, ale teraz odchyłki są ok 1 mm, wiec chyba tragedii nie będzie. Koszt od 50- 100 zł wstępnie, o ile uda się blat sensownie zamocować - byle nie magnesem bo magnes pięknie blachę wyrówna a po zdjęciu wszytko wróci.

3. Jakieś inne pomysły, żeby tego bubla jakoś poprawić? Może zrobienie nowych blatów z blachy 10 mm, zrobić kratownicę i dopiero planować. Czy ktoś się może rzucić cenę takiej roboty +/-?



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#2

Post napisał: RomanJ4 » 10 lut 2014, 11:45

Kolego pobuszuj tu, dowiesz sie ktory ksztalt jest sztywniejszy i dlaczego. https://www.google.pl/search?q=kszta%C5 ... ch&imgdii=_

Dospawywanie pełnego pręta 10x10 mm niczego nie zmieni, jak jeszcze nie pogorszy, a takaż "rura" będzie miała tak cieniutkie ścianki... Przyspawaj coś do niej to sam zobaczysz..
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
przemoprzem
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 42
Rejestracja: 06 wrz 2008, 00:01
Lokalizacja: Oleśnica

#3

Post napisał: przemoprzem » 10 lut 2014, 11:59

Heh, jestem wdzięczny za materiał do nauki, ale fizyka to dla mnie czarna magia :mrgreen:. Pełny pręt nie ma sensu (się domyślam). Może szybka podpowiedź co najlepiej zastosować? Ja rozumiem, że idę na łatwiznę, ale serio - zanim zaczaję co to za "krzaczki" we wzorach to miną lata świetlne :lol:

Może "Teownik stalowy gorącowalcowany 20x20x3 mm"?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#4

Post napisał: RomanJ4 » 10 lut 2014, 12:09

Generalnie: najsztywniejszą belka jest kratownica trójkątna (lub chociaż pełnościenna "rura" w tym kształcie, nawet spawana z płaskowników), ale czy ugnie się przy spawaniu zależy od jej wymiarów i grubości ścianek. Jak będą za małe (niski profil) , to też nie pomoże..
Obrazek
https://www.google.pl/search?q=kratowni ... 63&bih=894
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

Yogi_
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 759
Rejestracja: 13 sty 2010, 08:07
Lokalizacja: Braniewo

#5

Post napisał: Yogi_ » 12 lut 2014, 18:58

Witam.
przemoprzem nie masz przypadkiem w okolicy warsztatu samochodowego, w którym pracowałby fachowiec od palnika i mokrego gałgana - znaczy od prostowania karoserii lub kowala? Oni powinni wiedzieć jak wyprostować kawałek blachy. I nie jest to w żadnym wypadku ironia. Sam miałem kiedyś jakiś dymopodobny wynalazek chyba litewski (kupiony od Ruskich), heblarka, frezarka pozioma i piła. Blat piły był mocowany w dwóch "punktach" do urządzenia, w taki deseń:
Obrazek
tylko, że był w odróżnieniu od tego na obrazku z arkusza blachy 5-ki chyba. Po pewnym czasie lekko się ugięły końce i środek. W efekcie czego podczas piłowania wydawało mi się, że to listewka odchodzi od blatu, docisnąłem palcem i zobaczyłem jak piła wyjeżdża z palca.
Pozdrawiam
Krzysiek


Autor tematu
przemoprzem
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 42
Rejestracja: 06 wrz 2008, 00:01
Lokalizacja: Oleśnica

#6

Post napisał: przemoprzem » 12 lut 2014, 19:55

Yyyyy, więc w ruch poszedł .... młotek i kawałek klocka drewnianego i jest ok. Metoda może i partyzancka, ale skutek pozytywny. W tym momencie jak położę poziomicę to jest równo, natomiast jak położę ceownik aluminiowy na rancie to powiedzmy, że są prześwity na grubość kartki papieru.

Resztę albo będę szlifował, albo może dam do planowania - ale to zobaczę jakie efekty da struganie na takich blatach. Nie wiem czy jest sens wywalać kasę na planowanie bo się może okazać że przy blasze na długo to nie pomoże.

Awatar użytkownika

k-m-r1
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1418
Rejestracja: 23 cze 2008, 10:38
Lokalizacja: OOL lub DW
Kontakt:

#7

Post napisał: k-m-r1 » 12 lut 2014, 21:42

co będzie sztywniejsze? zalerzy od wymiarów elemętu który domocujęmy

MAsz możliwość wybrać wienc szukaj czegoś co łątwo przymocujesz w tedy zwiekszysz wymiar i bedzie pasowało

pomyśl nad 2 kątownikami np 40x40x6
MACH3 cncTworzenie Makr do palników magazynków THC OHC inneEKRANY dla firm producentów maszyn Budowa sprzedaż wypalarki plazma gaz obrotnice Elektrodrążarki Frezarki Tokarki Giętarki3D inne wg zlecenia 888 703 196 Tomek Komor [email protected]

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „INNE MASZYNY i URZĄDZENIA”