Wiertarka WS-15 - silnik nie zaczyna kręcić

Linie produkcyjne, automaty, roboty nie tylko CNC. Przeróbki, modernizacje oraz konstrukcje własne.
Awatar użytkownika

Autor tematu
Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Wiertarka WS-15 - silnik nie zaczyna kręcić

#1

Post napisał: Zienek » 16 wrz 2013, 21:52

Witam,

Mam problem.
Z wojska kupiłem na przetargu wiertarkę WS-15.
Miała zdekompletowany włącznik i przecięty kabel.

Zamiast przełącznika i wtyczki na 3 fazy podłączyłem falownik.

Wcześniej zmierzyłem oporności pomiędzy fazami:
- 27 Om pomiędzy parami.
- nieskończoność do masy.

Silnik to standardowy silnik.
Wg oznaczeń 0,6kW
Trójkąt 2A - Gwiazda 1,6A
cos 0,77
1410rpm

Czy to możliwe, że jak jest teraz inaczej spięty, niż domyślnie, to ma problem z wystartowaniem?

Silnik piszczy i słychać, że coś się zaczyna dziać, ale na zwolnionym pasku klinowym widać, że koło pasowe się trzęsie.

Niestety pełnych obrotów poza "delirką" brak.

Jak żyć? :)



Tagi:


koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2843
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

#2

Post napisał: koala.g » 16 wrz 2013, 21:56

A normalnie chodził ?

Awatar użytkownika

Autor tematu
Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#3

Post napisał: Zienek » 16 wrz 2013, 22:10

A nie wiem. Kupiłem w stanie jak opisano.


teddy bear
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 16 wrz 2013, 22:31
Lokalizacja: krzemowa dolina

#4

Post napisał: teddy bear » 16 wrz 2013, 22:38

Najpiew sprawdź, czy masz sprawny silnik:
Podłącz silnik w gwiazdę i podłącz bezpośrednio do sieci 3x400V.

Jaki masz przemiennik? Nowy? Jesteś pewien, że jest sprawny?
Jeżeli przemiennik jest zasilany z sieci 230V, o silnik wiertarki przekonfiguruj w trójkąt 3x230V (warunek konieczny) inaczej zniszczysz silnik.

pozdrawiam

Awatar użytkownika

Autor tematu
Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#5

Post napisał: Zienek » 16 wrz 2013, 22:54

OK.
Postaram się dojrzeć, co tam w puszce piszczy.

Przemiennik jest sprawny.
Praktycznie nowy. Jeszcze dwa tygodnie temu napędzał mojego bylego OUS'a.

tu jest test z tym silnikiem.
https://vimeo.com/46212642

Czy poza prądem max są jeszcze jakieś ważne ustawienia, o które warto zadbać?
http://elektrototal.pl/upload/karty/Par ... -Guide.pdf
W manualu, który znalazłem za dużo nie ma...

A jeszcze co do sieci, to nie mam 3 faz w okolicy.


Jeszcze tego parametru Boost nie kalibrowałem. Może w tym tkwi diabeł :evil:

[ Dodano: 2013-09-16, 22:56 ]
[Edit]
Ale i tak za zaangażowanie punkta ślę :)


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4445
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#6

Post napisał: 251mz » 16 wrz 2013, 23:04

Zienek pisze:OK.
Postaram się dojrzeć, co tam w puszce piszczy.
Sprawdź czy przewody doprowadzające fazy masz ok....

Efekt drgania ośki będzie występował jeśli będą szły 2 z 3 faz na silnik...

Miałem tak przy falowniku LG 2,2kW zasilanym z 1fazy i tokarką TUE

Okazało się ,że bezpiecznik na tablicy w tokarce był uwalony...

Awatar użytkownika

Autor tematu
Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#7

Post napisał: Zienek » 17 wrz 2013, 08:37

No to jeszcze popatrzę na kabelki przy silniku, a jak nic nie wypatrzę, to poleci do przezwojenia...


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4445
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#8

Post napisał: 251mz » 17 wrz 2013, 09:05

Zienek pisze: to poleci do przezwojenia...
Nie tak hop siup....
Najlepiej odepnij teraz zaraz przy falowniku i tam sprawdź rezystancję między uzwojeń


teddy bear
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 16 wrz 2013, 22:31
Lokalizacja: krzemowa dolina

#9

Post napisał: teddy bear » 17 wrz 2013, 14:58

251mz pisze:Okazało się ,że bezpiecznik na tablicy w tokarce był uwalony...
Jeśli wolno mi coś doradzić........
To czym prędzej wywal te bezpieczniki i podłącz przemiennik bezpośrednio do silnika. Najlepiej jednolitym kablem.
Bezpiecznik? Owszem, ale przed przemiennikiem.

pozdrawiam


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#10

Post napisał: Andrzej 40 » 17 wrz 2013, 21:07

teddy bear pisze:Jeżeli przemiennik jest zasilany z sieci 230V, o silnik wiertarki przekonfiguruj w trójkąt 3x230V (warunek konieczny) inaczej zniszczysz silnik. pozdrawiam
A niby czym - mniejszym prądem? Silnik straci na mocy, ale do zniszczenia to daleka droga. W odwrotnej sytuacji to byłaby prawda - silnik w trójkąt, zasilanie 3x400V i otrzymujemy dym :mrgreen: .
Zastrzeżenie - dotyczy to silników 3-fazowych z możliwością konfiguracji 3x230V trójkąt i 3x400V gwiazda.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „INNE MASZYNY i URZĄDZENIA”