Strona 1 z 1

Regeneracja pompy bocznokanałowej próżniowej - Vacuum ???

: 28 sie 2013, 22:50
autor: ambrosius
Witam serdecznie

Trafiła w moje ręce pewna pompa próżniowa, po podłączeniu do prądu dmucha/ciągnie o wydajności średniej klasy domowego odkurzacza.
Wydaje mi się że taka pompa powinna dużo mocniej pompować. Silnik chodzi i na moje oko ma te obroty.

Po odkręceniu dekla pompy i położeniu kawałka prostej linijki, zmierzyłem że wirnik jest niżej niż krawędzie boczne pompy (czyli bok dekla zamykającego) o jakieś 0,7-0,8mm.

Domyślam się że ze jest to zasada jak w hydroforze, im mniejsze szczeliny pomiędzy wirnikiem a bocznymi ścianami tym lepiej ciągnie.

Tak sobie myślę, ze skoro jest szczelina na całości taka duża, to powietrze zamiast być przetłaczane to cofa się po ściance bocznej i stąd brak wydajności.

Czy przetoczenie/wyrównanie wirnika, oraz przeszlifowanie krawędzi skręcanych pompy aby zniwelować te "przestrzenie" pomiędzy bokami a wirnikiem powinno ożywić taką pompę?

Chciałem najpierw zapytać, bo i tak muszę to zlecić komuś i chciałem się upewnić, chciałbym też moc udzielić jakiś wskazówek wykonawcy bo na pewno nie stać mnie na firmę zajmującą się tym zawodowo. Znam fachowców mających szlifierki do płaszczyzn i inne cuda. Tylko jak się do tego zabrać? Jakie te odległości od wirnika do bocznego dekla??
Jaka jest zasada i technika regeneracji takiej pompy? Z góry dziękuję za jakieś informacje

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 28 sie 2013, 23:01
autor: Mariuszczs
Zacznij od pomiaru obciążenia silnika i jeśli nie ma wiele zapasu mocy to tak ma być.

Silnik kilowatowy masz a odkurzacze ? Widziałem pompy w odkurzaczach sa bardziej już wyrafinowane.

: 28 sie 2013, 23:17
autor: ambrosius
Czyli z takiego czegoś nie da się nic więcej wycisnąć?

Silnik po zatkaniu całkowicie wlotu, nie traci jakoś gwałtownie obrotów, wiec myślę że sam silnik jest ok..... Ale to podciśnienie marne.....

: 29 sie 2013, 11:53
autor: Mariuszczs
No jak zatkasz wlot to ma mniejsze obciążenie bo robi się próżnia na wlocie i nie spręża na wylocie :mrgreen:

Nie chodzi czy silnik jest ok - tylko czy ma zapas mocy.