Strona 1 z 2

Pompa próżniowa - pomocy!!

: 09 sty 2011, 21:11
autor: smn
Witam.
Potrzebuje Waszej pomocy w sprawie pompy próżniowej.
Pompę dostałem przymocowaną do podstawki z blachy z kostką do łączenia przewodów i kondensatorem, gniazdem bezpiecznika i różnymi przewodami, była ona cała pokrywa smarem-kurzem ale ja wyczyściłem. Jest to pompa łopatkowa na 220 V, czyściłem ją w środku i stan wydaje się nienaruszony. Czy ktoś spotkał się z tą pompą, czy ten olej bedzie dobry (zdjęcia), jaki bezpiecznik mam podłączyć i w którym miejscu, czy ten kondensator jest potrzebny i gdzie go podłączyć? Wszystko widać na zdjęciach.

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Szymek

: 09 sty 2011, 22:14
autor: IMPULS3
Jest to silnik jednofazowy.Kondensator sluży do tego aby silnik mógl wystartować, bez niego będzie stal w miejscu i buczal. Podlącza się go bezpośrednio do silnika,do dodatkowego uzwojenia.Zabezpieczenie to tak jak pisze na silniku a olej pewnie się nada, nie wiem czy sluży tylko do smarowania lopatek czy też jest jeszcze przekladnia między silnikiem a pompą.

: 09 sty 2011, 22:38
autor: webserver
Olej na pewno będzie ok i smaruje tylko łopatki. Jedna ważna sprawa żeby ci nie przyszło do głowy przytykanie wylotu powietrza palcem bo wypchniesz simering i będzie ci leciał olej od strony silnika (chyba ze simering nie trzyma to będziesz go musiał wymienić. Pompa pochodzi ze szpitala miałem kilkanaście takich, są żywotne ale mało wydajne. Zasilanie podłącz pod ten biały kabel i będzie śmigać

: 10 sty 2011, 23:58
autor: smn
A jak ze smarowaniem przekładni?? jak ją rozbierałem to nie udało mi sie rozkrecić przekładni a nie chciałem na siłe niszczyć. Czy te simeringi są dostępne?? Lać olej do poziomu wziernika tak?? Z tego co tam było napodłączane to kondensator był podłączony do tego białego kabla - jak go podłączyć?? Bezpiecznik 220 V/2 A może być??

Zgóry dzięki

: 11 sty 2011, 01:32
autor: webserver
Tam nie ma przekładni a tego zielonego kondensatora nie musisz podłączać koledze "IMPULS3" chodziło pewnie o kondensator na silniku ale on jest podłączony.

: 11 sty 2011, 15:57
autor: smn
Dzięki.

hehe właśnie jak rozbierałem to rozebralem wszystko oprócz części miedzy silnikiem a łopatkami i myślałem, że tam się ukryła przekładnia.
Czy te simeringi są dostępne?? Lać olej do poziomu wziernika tak??
Bezpiecznik 220 V/2 A może być??
Jakieś wskazówki dot. uruchomienia??

Zgóry dzięki

: 11 sty 2011, 18:55
autor: webserver
tak to jakieś standardowe wymiary ale nie pamiętam jakie.
bezpiecznik powinien być ok może być 3A
jak już rozbierzesz wszystko żeby wymienić te simeringi to wlej sobie do komory z łopatkami trochę oleju żeby nie miała suchego startu. no i oczywiście olej do połowy oczka.

: 11 sty 2011, 22:52
autor: smn
Dzięki

A moge poprostu zalać do połowy oczka i sprawdzić jak działa czy mam sprawdzić te simeringi teraz??

: 12 sty 2011, 09:43
autor: webserver
Można :)

: 31 sty 2011, 00:09
autor: smn
Witam.

Podłączyłem wszysttko, wlałem oleju do połowy oczka, podłączylem do pompy 3m węza i na końu wakuometr. Włączyłem, kulka w zaworze w pompie poskakała kilka razy i przestała (była na dole) patrzyłem na wakuometr a on pokazywał 0 wiec zamiast wakuometru nasunąłem woker foliowy by sprawdzić czy coś wogóle ciągnie, a okazało się że pompuje nadciśnienie (bardzo powolnie). Dlaczego pompuje odwrotnie??

Dzieki