Polerowanie częsci rowerowych.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 lip 2010, 22:59
- Lokalizacja: Kraków
Polerowanie częsci rowerowych.
Jak w temacie chciałbym wypolerować w ponad 60 letnim rowerze m.in. kierownicę oraz błotniki ( są ostro zarysowane) i szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia jak się za to zabrać... Nie chciałbym kupować wyspecjalizowanego sprzętu... Macie jakiś pomysł jak to wypolerować w warunkach domowych ( tnąc jak najbardziej koszta)?? Jeżeli umieściłem to w złym miejscu to przepraszam i proszę o przekierowanie...
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 108
- Rejestracja: 09 sie 2005, 23:44
- Lokalizacja: BB
Chyba będzie to ręczna, żmudna robota.
Można sobie pomóc przez użycie małej szlifierki np. Dremel, odpowiednich końcówek filcowych i past polerskich.
Wszystko zależy od powierzchni, czy chromowana, czy metal, czy lakier.
Jeszcze papier ścierny wodny, 1000 albo nawet 2000 mi przychodzi do głowy i pewnie będzie pomocny.
Jak chodzi o koszta, to tak będzie najlepiej.
Można sobie pomóc przez użycie małej szlifierki np. Dremel, odpowiednich końcówek filcowych i past polerskich.
Wszystko zależy od powierzchni, czy chromowana, czy metal, czy lakier.
Jeszcze papier ścierny wodny, 1000 albo nawet 2000 mi przychodzi do głowy i pewnie będzie pomocny.
Jak chodzi o koszta, to tak będzie najlepiej.
Pozdrawiam - Zbyszek z BB
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1377
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
- Lokalizacja: szczecin
Mechanicznie np szlifierka kątową można przyspieszyć znacznie takie polerowanie, zacznij od papierku 120 np lamelką do usunięcia głębszych rys, potem całość 240 ładnie równo bez zacięć potem 400-600 i polerka efekt murowany, a do miejsc trudno dostępnych jak pisał kolega dremal lub inna "palcówka" .
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 428
- Rejestracja: 20 gru 2008, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
poler
Powłokę chromową należy usunąć, bo jest twardsza od reszty. Poradnik galwanotechnika doradza na przykład kwas solny. Jako polerka może być szlifierka stołowa z założoną tarczą filcową zamiast kamienia. Mogą to być krążki wycięte z cienkiego filcu. Do tego pasta polerska, na przykład zielona i do roboty. Po wypolerowaniu wypadało by nałożyć nikiel i chrom, aby efekt był pełny. Wszystko mogą zrobić w galwanizerni, jak ktoś nie robi sam.