Strona 1 z 2

PIASTY SAMOCHODOWE

: 09 kwie 2010, 01:14
autor: DZIKUS
Potrzebuję do pewnego "czegoś" piasty samochodowej. Jako, że nie jestem maniakiem motoryzacji, to jak do tej pory musiałem szukać na oślep, ale już wiem, że prawie na pewno będzie to piasta od samochodu przednionapędowego.

Generalnie potrzebuję piasty, która sama w sobie stanowi pewną integralną całość montowaną do zwrotnic. Czyli ma się ona składać z tarczy do której przykręca się koła, zintegrowanego łożyska/łożysk oraz drugiej tarczy służącej do zamocowania do elementów zawieszenia w samochodzie. Cześć obracająca się z kołem powinna mieć otwór wielowypustowy, służący do przekazania napędu.

Po wstępnym rozeznaniu wiem że szukam czegoś takiego jak tutaj, tylko z rozstawem 4x100:

http://www.opel-shop.pl/product_info.ph ... b0cc65b773

natomiast jest jeszcze kilka wymagań dodatkowych:

1. Rozstaw śrub 4x100
2. Jakiś regularny rozstaw otworów mocujących piastę do zwrotnicy
3. NISKA MASA (czyli piasta o możliwie zwartej budowie, jak w linku powyżej)
4. Tarcza służąca do mocowania koła powinna być obrobiona z obu stron, aby mógł coś do niej z tej drugiej strony przykręcić
5. Dobra cena, potrzebuję kilka sztuk (może do przymiarki jednego używanego trupa), więc piasty po 300-500zł nie wchodzą w grę.

Rzecz w tym, że jest tyle marek samochodowych i tyle różnych rozstawów (i jeszcze ze 3 odmiany konstrukcyjne piasty) , że nawet nie wiem gdzie szukać. Z tego co się zorientowałem, rozstaw 4x100 stosuje min. FIAT, ale u nich nie znalazłem piasty tego typu.

: 09 kwie 2010, 07:43
autor: bartuss1
no przeciez na allegro jest tego od zarąbania

: 09 kwie 2010, 07:54
autor: pabloz90
Opel Astra II, piasta niska, z jednej strony jest co prawda kołnierz który można ściąć kątówką. Sam takie mam.

: 09 kwie 2010, 18:33
autor: tanifon
Pytanie.. do czego ma być ta piasta ?
;)

: 09 kwie 2010, 18:43
autor: pabloz90
Pewnie zastosowanie podobne jak nasze, ułożyskowanie przy czym jest brak bicia :)

Kolego DZIKUS, opel także stosuje piasty z rozstawem 4x100.

: 09 kwie 2010, 19:00
autor: DZIKUS
Nic związanego z maszynami, obróbka itd. Generalnie ma to być jakiś pojazd, stąd też zależy mi na możliwie niskiej masie.
A że piast na allegro jest mnóstwo to już zdążyłem się przekonać. Dlatego właśnie założyłem ten wątek, bo do tej pory mogłem się kierować jedynie zdjęciami, i za każdym razem musiałem gdzieś indziej szukać informacji na temat choćby średnicy okręgu na którym leżą otwory.
Przy okazji: czy gwint M12x1.5 to standardowy gwint śrub mocujących koło do piasty? Czy jest możliwe, aby ten sam model samochodu mógł mieć inne piasty w zależności od typu/pojemności silnika?

: 09 kwie 2010, 19:12
autor: pabloz90
Tak, to możliwe. Na co dzień jeżdżę vw polo 86c2f i tutaj w zależności od silnika są różne piasty. Podejrzewam że to nie jest wyjątek.

Standardowy gwint, jeśli się nie mylę to m12x1.25, ale nie jestem pewien.

: 09 kwie 2010, 20:27
autor: bartuss1
DZIKUS pisze:Generalnie ma to być jakiś pojazd, stąd też zależy mi na możliwie niskiej masie.
budujesz lotusa 7 ? :D czy wózek do glajta

: 09 kwie 2010, 21:14
autor: pabloz90
k1 attack :D

: 09 kwie 2010, 22:34
autor: Mariuszczs
jeśli szukasz z opla to popatrz czy corsa ma piasty odkręcane od zwrotnicy bo jesli tak to zawsze w corsach było to najmniejsze ( rozstaw 4x100 jest )