Pomiar długości narzędzia jak to zrobić?

Dyskusje na temat systemu Sinumerik

Autor tematu
przemvp7
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 31 paź 2015, 18:12
Lokalizacja: Kielce

Pomiar długości narzędzia jak to zrobić?

#1

Post napisał: przemvp7 » 29 sty 2017, 12:43

Witam wszystkich fomumowiczów.
Jestem nowy w temacie i dopiero zaczynam swoją przygodę z obrabianiem CNC.

Chciałbym wiedzieć czy podczas wprowadzania nowego narzędzia pomiar metodą ręczną dojeżdżamy narzędziem do stołu frezarskiego czy do zamocowanego materiału? Na logikę wychodzi że powinno się dojeżdżać do stołu bo wtedy przy zamocowaniu innego półfabrykatu musiałbym od nowa wprowadzać długość narzędzia.

W instrukcji systemu sinumerik piszą że długość narzędzia mierzymy gdy dojedziemy narzędziem na powierzchnię materiału do zadrapania i wtedy klikamy "ustaw długość". Ale czy wtedy mocując inny półfabrykat o innych wymiarach (szczególnie wymiar w osi Z czyli wysokość) musiałbym od nowa wprowadzać długość narzędzia? To nie było by ekonomiczne ponieważ wykonując masowo dany element, półfabrykaty mogą mieć różne wymiary i do każdego wprowadzać nową długość przez co czas wykonania dłużyłby się w nieskończoność.
Zaznaczam w tym miejscu że chodzi mi o długość narzędzia, nie o punkt zero.

Czy w tokarce również dojeżdżamy do czoła półfabrykatu czy do czoła szczęk?

pozdrawiam


HTX

Tagi:

Awatar użytkownika

silvesters
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 262
Rejestracja: 27 kwie 2008, 21:27
Lokalizacja: Z warsztatu

#2

Post napisał: silvesters » 29 sty 2017, 16:30