Strona 1 z 1
sinumeric 840d frezowanie na tokarce Pocmocy!!
: 24 wrz 2013, 10:36
autor: tokarzSl666
Witam, od niedawna pracuje na tokarce sinumerik 840d z możliwościa frezowaniai mam mały problem ponieważ wcześniej pracowalem tylko na haidenhainie. Wracajac do problemu, potrzebuje zrobić gwint 3 piórowy ktory jest na stożku, chcialem to zaprogramowac w shopturn z opcji frezowanie konturu ale nie mam zielonego pojecia jak to tam narysowac. Prosił bym o pomoc, mniej wiecej tak to ma wygladac

: 24 wrz 2013, 20:09
autor: Endrju76
A dlaczego nie skorzystasz z Cyklu97 lub Cyklu98 jako toczenie gwintu?
: 24 wrz 2013, 22:45
autor: tokarzSl666
niestety na tym rysunku nie widać ale ten gwint zaczyna sie jakieś 3 mm od zera a nie od początku i musi byc proste wejście i wyjście nie może być po kącie a poza tym muszę się nauczyc na niej frezować i dlatego na tym mi zależy
: 25 wrz 2013, 17:48
autor: typhon
Zaznaczasz Z0 -3 Z1 -np20 jest tez możliwość określenia sposobu wyjścia noża
[ Dodano: 2013-09-26, 17:43 ]
Dziś sprawdziłem za wyjście i wejście odpowiada parametr W i R ustawiasz na 0
: 30 wrz 2013, 09:46
autor: maniutek2233
tokarzSl666 pisze:chcialem to zaprogramowac w shopturn z opcji frezowanie konturu ale nie mam zielonego pojecia jak to tam narysowac
Witam. Oczywiście jest możliwość frezowania, ostatnio też z tym walczyliśmy:) Rysując kontur musisz narysować prostą w osi Z jako punkt końcowy podać długość tego gwintu oraz kąt opasania czyli ile zwojów. Jeżeli jeszcze potrzebujesz to dziś sprawdzę dokładnie jak powinno to wyglądać i wieczorem napiszę.
: 30 wrz 2013, 22:13
autor: tokarzSl666
Witam Maniutek jutro sprawdzę czy dam radę to zrobić tak jak napisałeś, zgłoszę się i dam Ci odpowiedź czy poszło

: 01 paź 2013, 11:39
autor: maniutek2233
Witam. Trochę niedokładnie podałem informacje. Ma to wyglądać tak:
Punkt startu Y=[srednica na początku] u ciebie chyba 25]
Kąt startu Yα= 0
Punkt startu Z=[punkt w którym zaczyna się "gwint" u ciebie chyba 3]
Potem rysujesz prostą pod kątem i podajesz:
Punkt końca Y=[tu powinieneś policzyć średnicę na końcu tego "gwintu" jako że masz stożek; u mnie był walec więc nie podawaliśmy nic]
Kąt końca Yα=[kąt w którym kończy się "gwint", np. jeżeli jest 1 pełny zwój to 360°,jeżeli 2 to 720° itd.]
Punkt końca Z=[punkt gdzie kończy się "gwint w osi Z]
Potem już tylko "FREZOWANIE KONTURU"
Nie wiem jak będzie to działać przy stożku, na walcu na pewno działa.
Jeżeli są to 3 wejścia gwintu możesz skorzystać z funkcji transformacji=> obrót
Kontur pozostaje ten sam, a układ obracasz co 120° czyli:
obrót=0
KONTUR
FREZOWANIE
obrót=120
KONTUR
FREZOWANIE
obrót=240
KONTUR
FREZOWANIE
Oczywiście można by skorzystać tu z pętli ale to inny temat:)
Pozdrawiam, daj znać co i jak poszło.
Maniek
: 02 paź 2013, 19:10
autor: tokarzSl666
niestety nie dało sie tego zrobić tak jak pisałeś wpisując Y automatycznie przelicza sobie kąt w Ya, chyba w shopturnie nie da się tego wykonać spróbuje sie za to zabrać G kodami