Strona 1 z 2

sinumerik

: 01 lis 2008, 10:23
autor: mirekkkk
co zrobić jak w sinumeriku wyświetla się spindle motor ower temperature?0

: 01 lis 2008, 12:00
autor: gelo
poczekac az ostygnie.......
:mrgreen:
A tak na powaznie - jest jakas przyczyna, ze motor sie przegrzewa..np duzo planowania ze stala predkoscia skrawania. Albo np zepsuty wentylator chlodzacy silnik wrzeciona. Moglo sie tez zdarzyc ze wentylator kreci w druga strone niz powinien ( silniki siemensa maja okreslone w ktora strone powinien przplywac strumien powietrza. Moze przeplyw powietrza jest zaklucony, tzn, ktos zaslonil kratki dolotowe?
Ostatecznie moze tez byc uszkodzony termistor w silniku..
Mozliwosci jest wiele.....
Jak czesto ten alarm sie pojawia?
Jaki jest dokladnie numer alarmu?

Na okolicznosc pojawiania sie alarmu jest oczywiscie ustalony parametr w danych maszynowych, ktory mowi przy jakiej temp. ten alarm sie pojawi... ale tego na razie bym nie ruszal..

: 01 lis 2008, 14:04
autor: mirekkkk
ten komunikat spindle motor ower temperature pojawia sie zaraz po wlączeniu maszyny i wogule nie mozna odpalić maszyny, dodatkowo pojawia się komunikat machine not ready. Co z tym zrobić?

: 01 lis 2008, 14:30
autor: kasjo
Na początek sprawdzić silnik i przewody do silnika.

: 01 lis 2008, 18:30
autor: gelo
Skoro wogole sie nie uruchamia - no to rzeczywiscie trzeba zaczac od przewodow

re.

: 02 lis 2008, 09:41
autor: cieslak_2005r
miałem ten sam komunikat wraz z pojawiającym się alarmem MAIN DRIVE OVERLOAD
- po diagnozie z siemensa skończyło się wymianą sterownika (15.000 Ł)

: 02 lis 2008, 10:35
autor: kasjo
W takich przypadkach warto sprawdzić czy nie padł mostek tranzystorowy w servonapędzie.
Zazwyczaj pada tylko on i nic więcej a koszt takiego mostka to kilkaset złotych

: 03 lis 2008, 00:22
autor: Ryszardjan
Ja bym raczej twierdził podobnie jak gelos , że trzeba zacząć od silnika i kabli. Najbardziej prawdopodobna przyczyna to przerwana ciągłość połączenia między KT a napędem jeśli sygnał pojawia się natychmiast po włączeniu maszyny /choć nie można wykluczyć wkładki napędu/.
Z tego co wiem to sygnał od KTY leci w kablu od enckodera
Overtemperature i overload to zupełnie co innego.

: 03 lis 2008, 11:00
autor: cieslak_2005r
Overtemperature i overload to zupełnie co innego.
zgadzam się - pierwsze przekroczona temperatura napędu

drugie - main drive overload - sterownik "przeładowany".

W moim przypadku obydwa te alarmy wystąpiły jednocześnie.

W trakcie obróbki zgrubnej pojawiał się alarm o przegrzewaniu się napędu (Overtemperature)
lub w trakcie zjazdu w osi X narzędzia na szybkim posuwie gdy był założony duży detal (około tony) i szybko wzrastała prędkość obrotowa.
Chwilowo pomogła zmiana w parametrach czasu wchodzenia maszyny na zadane obroty a w efekcie wymiana sterownika.

Może te dwa przypadki nie mają ze sobą wiele wspólnego.

: 05 lis 2008, 19:05
autor: mirekkkk
przewody do silnika sprawdzone i dalej nic dodatkowo oprócz spindle motor overtemperature pojawia sie machine not reay i emergency stop. Co to może być???