ustawianie tarczy po kolizji
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 35
- Rejestracja: 09 mar 2015, 23:06
- Lokalizacja: Krotoszyn
ustawianie tarczy po kolizji
Witam wszystkich
Na początku opisze problem. Na tokarce ze sterowanie Oi-TD doszło do kolizji w wyniku czego tarcza do której mocuje się narzędzia obróciła się o jakiś kąt i teraz podczas planowania nóż pozostawia mały cypelek około 3mm i oczywiście wykrusza się od razu płytka po prostu oś X nie przecina osi Z tylko jest poniżej.
Teraz pytanie jaki parametr odpowiada za regulacje tarczy ponieważ mechanicznie nie idzie jej ustawić bo po zluzowaniu kołków i wyłączeniu hydrauliki, tarcze da się ustawić ale po załączeniu hydrauliki tarcza wraca na poprzednią pozycje.
Wiem że jest możliwe ustawienie kąta tarczy poprzez pulpit i dlatego zadaje to pytanie z góry
dziękuje za pomoc
Tokarka jest firmy SIGMA CNC z Tajwanu w Polsce jest sprzedawana przez firmę TBI Technology
Na początku opisze problem. Na tokarce ze sterowanie Oi-TD doszło do kolizji w wyniku czego tarcza do której mocuje się narzędzia obróciła się o jakiś kąt i teraz podczas planowania nóż pozostawia mały cypelek około 3mm i oczywiście wykrusza się od razu płytka po prostu oś X nie przecina osi Z tylko jest poniżej.
Teraz pytanie jaki parametr odpowiada za regulacje tarczy ponieważ mechanicznie nie idzie jej ustawić bo po zluzowaniu kołków i wyłączeniu hydrauliki, tarcze da się ustawić ale po załączeniu hydrauliki tarcza wraca na poprzednią pozycje.
Wiem że jest możliwe ustawienie kąta tarczy poprzez pulpit i dlatego zadaje to pytanie z góry
dziękuje za pomoc
Tokarka jest firmy SIGMA CNC z Tajwanu w Polsce jest sprzedawana przez firmę TBI Technology
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
wydaje mi się że nie ... skoro jest wieniec to ewentualnie możesz ustawić kąt by wieniec się w miarę zgrywał i zazębiał. Konkretnie tej maszyny je znak ale zazwyczaj rzecz polega na zluzowaniu właśnie wieńca > obróceniu rewolweru >zablokowaniu wieńca >sprawdzeniu osi wrzeciona względem osi oprawki czujnikiem zegarowym.alien1984 pisze:Wiem że jest możliwe ustawienie kąta tarczy poprzez pulpit i dlatego zadaje to pytanie z góry
takie akcje jak opisujesz mam na foto - 6 chłopów wisi na rurce udaje im się przekręcić w końcu rewolwer i jakie jest ich zdziwienie że po zał. hydrauliki wraca on na miejsce


sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3099
- Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
- Lokalizacja: G-G
w niejednej maszynie właśnie w sterowaniu ustawia się offset, zasada prosta rewolwer zeruje się na czujniku, w offset wpisujesz o ile ma się przestawić (błąd po kolizji) względem 0, 2 sposób to zabawa z czujnikiem musisz go przestawić o tyle ile wynosi błąd. Oczywiście to są tylko gdybania i opisy z moich doświadczeń, maszyny Twojej i jej rozwiązań technicznych nie znam, także strzelam. Masz manual? podeślij może tam coś więcej piszą.
I don't like principles, I prefer prejudices
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 8197
- Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
- Lokalizacja: Oława
Re: ustawianie tarczy po kolizji
Kolego , po dzwonie jest to awaria mechaniczna , którą zmianą wartości w parametrach nie naprawisz.alien1984 pisze:Witam wszystkich
Na początku opisze problem. Na tokarce ze sterowanie Oi-TD doszło do kolizji w wyniku czego tarcza do której mocuje się narzędzia obróciła się o jakiś kąt i teraz podczas planowania nóż pozostawia mały cypelek około 3mm i oczywiście wykrusza się od razu płytka po prostu oś X nie przecina osi Z tylko jest poniżej.
Teraz pytanie jaki parametr odpowiada za regulacje tarczy ...
Jak nie umiesz , to wezwij serwis i nastawi tą głowicę na właściwe miejsce.
Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki
HAAS - frezarki, tokarki
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 192
- Rejestracja: 19 lis 2012, 16:49
- Lokalizacja: racibórz
https://www.cnc.info.pl/topics83/fanuc- ... htm#408514
Oto link gdzie jest podany sposób i parametry gdzie ustawić zero x oczywiście najpierw trzeba ustawić głowice czujnikiem do zera osi którą napewno się da przestawić a muglys wstawić zdjęcie tokarki
Oto link gdzie jest podany sposób i parametry gdzie ustawić zero x oczywiście najpierw trzeba ustawić głowice czujnikiem do zera osi którą napewno się da przestawić a muglys wstawić zdjęcie tokarki
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3099
- Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
- Lokalizacja: G-G
Re: ustawianie tarczy po kolizji
Bzdura.WZÓR pisze: Kolego , po dzwonie jest to awaria mechaniczna , którą zmianą wartości w parametrach nie naprawisz.
Mariusz.
Zmiana parametrów nic nie ma naprawić, ma skorygować mechaniczne przestawienie całego mechanizmu. Chyba że Ty masz potrzebę, czas i chęci bawić się w mechaniczne ustawienia. Głupi projektanci sterowań że też opcje takiej korekty stworzyli.

W większości moich zadań serwisowych po dzwonach czy to osi, wrzecion czy też magazynów programowe korekty w zupełności załatwiały sprawę, oczywiście pod warunkiem że mechanika nie uszkodzona ale to już inny temat.
I don't like principles, I prefer prejudices
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 8197
- Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
- Lokalizacja: Oława
Re: ustawianie tarczy po kolizji
... , a kto napisał , że zmiana parametrów ma coś naprawić?dance1 pisze:Bzdura.WZÓR pisze: Kolego , po dzwonie jest to awaria mechaniczna , którą zmianą wartości w parametrach nie naprawisz.
Mariusz.
Zmiana parametrów nic nie ma naprawić, ma skorygować mechaniczne przestawienie całego mechanizmu. Chyba że Ty masz potrzebę, czas i chęci bawić się w mechaniczne ustawienia. Głupi projektanci sterowań że też opcje takiej korekty stworzyli.![]()
W większości moich zadań serwisowych po dzwonach czy to osi, wrzecion czy też magazynów programowe korekty w zupełności załatwiały sprawę, oczywiście pod warunkiem że mechanika nie uszkodzona ale to już inny temat.
Czytaj moje posty uważniej.

Parametr koryguje , to wiem - ale nie naprawia głowicy jak dostała strzała waląc (np.) w uchwyt.
Temat wałkowany nie raz na tym forum.
Poczytaj tu:
https://www.cnc.info.pl/topics90/centru ... t43244.htm
Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki
HAAS - frezarki, tokarki
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3099
- Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
- Lokalizacja: G-G
czytać nie muszę, latami serwisami się zajmowałem, 3 autoryzacje i uwierz piszę z doświadczenia a nie czytanego.
Nie każda kolizja kończy się mechaniczną awarią ( a to chyba zakładasz) także proponuję zaczynać od najtańszych rozwiązań czyli zmian w sterowaniu. Jeżeli po kolizji np rewolwer przy każdym zerowaniu ustawia się w tym samym miejscu (niewłaściwym oczywiście) zmiana w sterowaniu w 100% rozwiąże problem.
Oczywiście można zgłosić się do serwisu...
W temacie który zalinkowałeś w kilku kwestiach bym właśnie z Tobą się nie zgodził, widzę że wiedzy serwisowej nie posiadasz i tylko w błąd możesz wprowadzać.
Nie każda kolizja kończy się mechaniczną awarią ( a to chyba zakładasz) także proponuję zaczynać od najtańszych rozwiązań czyli zmian w sterowaniu. Jeżeli po kolizji np rewolwer przy każdym zerowaniu ustawia się w tym samym miejscu (niewłaściwym oczywiście) zmiana w sterowaniu w 100% rozwiąże problem.
Oczywiście można zgłosić się do serwisu...
W temacie który zalinkowałeś w kilku kwestiach bym właśnie z Tobą się nie zgodził, widzę że wiedzy serwisowej nie posiadasz i tylko w błąd możesz wprowadzać.
I don't like principles, I prefer prejudices
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 201
- Rejestracja: 14 cze 2011, 22:05
- Lokalizacja: ...
Więc jak to skorygować parametrami?alien1984 pisze:nóż pozostawia mały cypelek około 3mm
Po dzwonie najczęściej przestawia się równoległość głowicy do osi Z, później okazuję się, że zostawia "cypelki", czyli skręcenie głowicy się przestawia, jeżeli kolizja we wrzeciono to przestawia się również równoległość osi obrotu wrzeciona do osi Z, jeżeli w konika to konik do ustawienia. Czegoś takiego nie da się ustawić parametrami.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5774
- Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
- Lokalizacja: Westfalia
Nie korygować parametrami.
Rozebrać tarczę i wymienić skrzywione kołki ustalające na proste. Może się uda, jeśli otwory nie zostały rozbite, a pewnie nie zostały. Skręć później całość i wtedy ustawiaj. Bo teraz nawet jak ustawisz, będzie niestabilne. Ruszyło się i trzeba znów stabilnie wszystko poskręcać. I się nie bój, nie takie to trudne.
Czasem problemem jest skrzywienie przy kolizji imaka narzędziowego, sprawdź jak na innych pozycjach. Czasem mocowanie imaka ulega uszkodzeniu w tym miejscu, gdzie była kolizja. Musisz mechaniczne uszkodzenie naprawić mechanicznie i nie da się tego obejść, bo problem będzie powracał. To jest niestabilne i takiego zostawić nie możesz.
Rozebrać tarczę i wymienić skrzywione kołki ustalające na proste. Może się uda, jeśli otwory nie zostały rozbite, a pewnie nie zostały. Skręć później całość i wtedy ustawiaj. Bo teraz nawet jak ustawisz, będzie niestabilne. Ruszyło się i trzeba znów stabilnie wszystko poskręcać. I się nie bój, nie takie to trudne.
Czasem problemem jest skrzywienie przy kolizji imaka narzędziowego, sprawdź jak na innych pozycjach. Czasem mocowanie imaka ulega uszkodzeniu w tym miejscu, gdzie była kolizja. Musisz mechaniczne uszkodzenie naprawić mechanicznie i nie da się tego obejść, bo problem będzie powracał. To jest niestabilne i takiego zostawić nie możesz.