Witam. Nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział mam nadzieję że tak. Otóż mam problem z frezarka Avia VC 600 sterowanie Fanuc 0i-MC. Podczas wymiany narzędzia wywala błąd o numerze 1015, błąd ten pojawia się po jakiś 2-3h pracy maszyny podczas wymiany narzędzia tj w programie
M5
G91G28Z0.;
M01
Tnumer narzędzia m6
Maszyna jedzie osią Z do góry po czym wrzeciono podjeżdża pod magazyn (magazyn zwykły parasolowy) magazyn nie otwiera się i wywala maszyna błąd 1015-blad wymiany narzędzia. Nie ma reguły przy jakim narzędziu się to dzieje. Czasami pomaga wyłączenie i włączenie maszyny po czym działa bez problemu powiedzmy godzinę i od nowa błędy. Wszystko co byłem w stanie sprawdzić sprawdziłem przeczyscilem nie mam już pomysłów na rozwiązanie tego problemu może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Pozdrawiam
Avia VC 600 błąd 1015
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 lut 2015, 08:21
- Lokalizacja: Katowice
Pracowałem kiedyś na takiej maszynie tylko ze sterowaniem Heidenhain i miałem to samo. Problemem był chyba czujnik umieszczony w magazynie nad pozycją wymiany narzędzia. Trzpienie zaciągające w uchwytach były odrobinę za długie i zdarzało się, że któryś przy obracaniu magazynu uderzał w niego i prawdopodobnie uszkodził.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 gru 2013, 09:18
- Lokalizacja: Radom
A jak już jesteśmy przy temacie avii żeby nie robić kolejnego tematu żądam pytanie z trochę innej beczki... Jest w tej maszynie jakiś zbiornik do którego spływa zużyty olej z centralnego smarowania? Pytam bo ta maszyna pochłania dość sporo oleju i gdzieś to musi spływać w tym momencie ten olej ładuje w chłodziwie co nie powinno mieć miejsca... Więc może taki zbiornik gdzieś jest a o nim nie wiem przepełnil się i leci w chłodziwo?
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 lut 2015, 08:21
- Lokalizacja: Katowice
Niestety nie pamiętam już bo na maszynie pracowałem parę lat temu, ale z tyłu był chyba jakiś spływ chłodziwa. Teraz obsługuję Dugarda 1000E i u niego wygląda to tak, że to chłodziwo trafia do takiego dwukomorowego zbiornik przelewowego, który sobie stoi luzem za maszyną. Z tego zbiornika górą spływa olej do innego zbiornika a dołem chłodziwo wraca do zbiornika z chłodziwem. Taki prosty sposób działa bardzo dobrze i w Avii powinno to być podobnie rozwiązane.