Historia kolizji tokarka Fanuc series oi mate td

Dyskusje na temat systemu Faunc

Autor tematu
szyszekCK
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 18
Rejestracja: 11 sie 2014, 16:04
Lokalizacja: Kielce

Historia kolizji tokarka Fanuc series oi mate td

#1

Post napisał: szyszekCK » 07 paź 2014, 14:10

Witam.
Jak wyciągnąć i zapisać na jakimś nośniku Historię kolizji na tokarce Fanuc Series Oi Mate TD?
Po kolizji serwis stwierdził że zawinił operator a nie maszyna i każą płacić za naprawę maszyny. Chcę wysłać historię pracy do innego serwisu aby powiedzieli co jest przyczyną lecz nie wiem jak to zrobić.
Liczę, że mi pomożecie ;)



Tagi:


maxadi
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 191
Rejestracja: 19 lis 2012, 16:49
Lokalizacja: racibórz

#2

Post napisał: maxadi » 07 paź 2014, 16:58

a jaka to tokarka
prawdopodobnie będziesz musiał zrobić zdjęcia bo nie wiem jak to zgrać na kartę choć sprawdzę
a co do serwisu to będzie ciężko ci udowodnić że to wina maszyny sam miałem kilka kolizji i zawsze stwierdzono że to wina operatora


apacz514
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 226
Rejestracja: 23 lut 2013, 20:21
Lokalizacja: Lubelskie

#3

Post napisał: apacz514 » 07 paź 2014, 21:13

a jaka była przyczyna kolizji nie wszystko da się odczytać z historii
Niema rzeczy niemożliwych czasem potrzeba tylko więcej czasu....sinumeric 840..ctx 310 v3 eco, dmc 635 ,nef400,durma 30160, trumpf 3030 ...fanuc 0i


Autor tematu
szyszekCK
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 18
Rejestracja: 11 sie 2014, 16:04
Lokalizacja: Kielce

#4

Post napisał: szyszekCK » 08 paź 2014, 11:22

Dałem radę metodą prób i błędów :)

System -- HIS.OP (dwa razy strzałka w prawo) -- (OPRC) -- WYŚLIJ (raz strzałka w prawo)

podaję się nazwę pliku i klika WYKONAJ.
Trzeba to robić w trybie EDIT.

Oczywiście pliku nie da się wysłać na inny nośnik niż karta pamięci.

Plik poźniej można otworzyć notatnikiem.

Model tokarki CNC CK6146ZX

[ Dodano: 2014-10-08, 11:32 ]
apacz514 pisze:a jaka była przyczyna kolizji nie wszystko da się odczytać z historii
Ja tylko wykonuje polecenia służbowe ;)
Załączniki
Flat-Bed-CNC-Lathe-Machine-CK6140ZX-CK6146ZX-CK6150ZX-.jpg
Flat-Bed-CNC-Lathe-Machine-CK6140ZX-CK6146ZX-CK6150ZX-.jpg


kasjo
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 323
Rejestracja: 23 lis 2005, 18:07
Lokalizacja: Białystok

#5

Post napisał: kasjo » 08 paź 2014, 14:40

apacz514 pisze:a jaka była przyczyna kolizji
Zapewne tradycyjne "samo pojechało" :)


Autor tematu
szyszekCK
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 18
Rejestracja: 11 sie 2014, 16:04
Lokalizacja: Kielce

#6

Post napisał: szyszekCK » 08 paź 2014, 16:34

kasjo pisze:
apacz514 pisze:a jaka była przyczyna kolizji
Zapewne tradycyjne "samo pojechało" :)
Samo zmieniło współrzędne ;)


apacz514
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 226
Rejestracja: 23 lut 2013, 20:21
Lokalizacja: Lubelskie

#7

Post napisał: apacz514 » 08 paź 2014, 17:48

tez miałem nieprzyjemność pracować na czymś takim na tk500 co do zmiany współżędnych to wystarczy obciąży sieć załaczyć większy silnik gdzie przy rozruchu przybladną swiatła i już kolizja gotowa maszyna się gubi i wali w uchwyt
Niema rzeczy niemożliwych czasem potrzeba tylko więcej czasu....sinumeric 840..ctx 310 v3 eco, dmc 635 ,nef400,durma 30160, trumpf 3030 ...fanuc 0i


Autor tematu
szyszekCK
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 13
Posty: 18
Rejestracja: 11 sie 2014, 16:04
Lokalizacja: Kielce

#8

Post napisał: szyszekCK » 09 paź 2014, 10:00

apacz514 pisze:tez miałem nieprzyjemność pracować na czymś takim na tk500 co do zmiany współżędnych to wystarczy obciąży sieć załaczyć większy silnik gdzie przy rozruchu przybladną swiatła i już kolizja gotowa maszyna się gubi i wali w uchwyt
To usprawiedliwienie jest ale to i tak nadal wina operatora.
Ale dobrze wiedzieć że tak się dzieje.


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#9

Post napisał: 251mz » 09 paź 2014, 13:04

szyszekCK pisze:To usprawiedliwienie jest ale to i tak nadal wina operatora.
Jak nadal?
To maszyna nie jest zabezpieczona przed takimi sytuacjami i sama sobie jedzie...


grzes_rupinski1
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 566
Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
Lokalizacja: Ostrołęka

#10

Post napisał: grzes_rupinski1 » 09 paź 2014, 13:11

Maszyna raczej nie jedzie sama gubi układ współrzędnych naciskasz guzik a ona jedzie do punktu który jest w innym miejscu niż powinien być.
Może być wina operatora jak przy pierwszym uruchomieniu jest bum
ale jak w serii to raczej coś z maszyną nie tak.
„Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.”
- Ernest Hemingway

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Fanuc”