Tokarka Spinner awaria
: 23 lut 2009, 16:56
Witam. Mam problem z maszyną. W trakcie zmiany narzędzia z np T2 na T5 wywala serwo i pojawiają się komunikaty:
2086 -Błędne ciśn zablokow głównego wrzeciona w przedniej pozycji
2163 Brak sygnału z magazynu
Czy ktoś mógłby pomóc mi przynajmniej zawęzić gdzie leży przyczyna? Czy to sprawa wrzeciona czy magazynu(12 narzędzi - 6 napędzanych - Sauter)
(W zasadzie ta maszyna pomimo, że jest jeszcze bardzo młoda -chyba trzylatka, ale jest już baaardzo doświadczona. Co chwila odkrywam jej nowe wady. Musiała być traktowana przez jakiegoś damskiego boksera. Krwawiła olejem z silnika wrzeciona - naprawiłem. Uszkodzone czujniki ind w koniku - naprawiłem, zacinająca się głowica przy narz obr - naprawiłem - wyjąłem spod koła koronowego zmasakrowaną śrubę-opór do oprawki wiertarskiej
. Poza tym narzędzia są podniesione w x o około 0.8mm
i dodatkowo toczy stożek nie zapominając o tym,że kątowo też jest przestawiona -po planowaniu czoła zostaje hmmm ... cycek (cycek nie wypukłość - dla zorientowanych). Z kątowym ustawieniem sobie dam radę ale z geometrią w płaszczyźnie zx -nawet nie wiem jak się do tego zabrac -po prostu wymiękam. Nawet nie wiem jakich przyrządów używają specjaliści do ustawiania geometrii. Mam detale w 6klasie i małych średnicach więc dla mnie prostopadłości są szczególnie ważne ... Wybaczcie - musiałem się wypłakać...).
identyczna jak na fotce:
http://www.machineseeker.com/A610144.html
2086 -Błędne ciśn zablokow głównego wrzeciona w przedniej pozycji
2163 Brak sygnału z magazynu
Czy ktoś mógłby pomóc mi przynajmniej zawęzić gdzie leży przyczyna? Czy to sprawa wrzeciona czy magazynu(12 narzędzi - 6 napędzanych - Sauter)
(W zasadzie ta maszyna pomimo, że jest jeszcze bardzo młoda -chyba trzylatka, ale jest już baaardzo doświadczona. Co chwila odkrywam jej nowe wady. Musiała być traktowana przez jakiegoś damskiego boksera. Krwawiła olejem z silnika wrzeciona - naprawiłem. Uszkodzone czujniki ind w koniku - naprawiłem, zacinająca się głowica przy narz obr - naprawiłem - wyjąłem spod koła koronowego zmasakrowaną śrubę-opór do oprawki wiertarskiej


identyczna jak na fotce:
http://www.machineseeker.com/A610144.html