Tokarka CTX210 Fanuc 32i nie daje się uruchomić - EMG
: 18 sty 2021, 16:18
Witam wszystkich,
Mam problem z tokarką CTX210 z 2005 roku, sterowanie Fanuc 32i.
Problem polega na tym że ciężko jest ją uruchomić, bo jak załaduje się system to pojawia się alarm EMG i maszyna musi postać sobie załączona jakiś czas, po czym alarm sam znika. Problem ten występuje od kiedy mam tą maszynę, ponad 5 lat. Zwykle alarm sam znika bez restartowania maszyny po około 20 minutach, czasem maszyna musi postać 2 godziny a dziś na przykład stoi już 8 godzin i się nie odblokowała. W okresie letnim problem występuje rzadziej, jak jest chłodno to częściej. Jak już się włączy to problem nie wraca aż do zostawienia jej na noc, rano od nowa loteria czy ruszy czy nie. Błędu EMG nie da się skasować.
Problem jest tym trudniejszy do rozwiązania, że jak wzywam serwisanta to maszyna już zwykle działa. Załączam zdjęcia. Podpowiecie coś? A może ktoś z Was chciałby się podjąć szukania przyczyny?




Dodam jeszcze że do maszyny są zrobione backupy i mam schematy elektryczne jeśli ktoś by chciał pomóc i prześledzić tor zatrzymania awaryjnego.
Mam problem z tokarką CTX210 z 2005 roku, sterowanie Fanuc 32i.
Problem polega na tym że ciężko jest ją uruchomić, bo jak załaduje się system to pojawia się alarm EMG i maszyna musi postać sobie załączona jakiś czas, po czym alarm sam znika. Problem ten występuje od kiedy mam tą maszynę, ponad 5 lat. Zwykle alarm sam znika bez restartowania maszyny po około 20 minutach, czasem maszyna musi postać 2 godziny a dziś na przykład stoi już 8 godzin i się nie odblokowała. W okresie letnim problem występuje rzadziej, jak jest chłodno to częściej. Jak już się włączy to problem nie wraca aż do zostawienia jej na noc, rano od nowa loteria czy ruszy czy nie. Błędu EMG nie da się skasować.
Problem jest tym trudniejszy do rozwiązania, że jak wzywam serwisanta to maszyna już zwykle działa. Załączam zdjęcia. Podpowiecie coś? A może ktoś z Was chciałby się podjąć szukania przyczyny?




Dodam jeszcze że do maszyny są zrobione backupy i mam schematy elektryczne jeśli ktoś by chciał pomóc i prześledzić tor zatrzymania awaryjnego.