Strona 1 z 2
cincinnati arrow 1000
: 11 gru 2012, 08:58
autor: witja18
Witam. mam pytanie do osób użytkujacych maszyny Cincinnati Arrow. chodzi mi dokładnie o układ smarowania tych maszyn. posiadam maszynę z 2000 roku. Z instrukcji odczytalem że maszyna ma tylko wrzeciono smarowane olejem. jak jest z smarowania śrub i prowadnic. znalazłem jeszcze kalamitki na każdej osi czyżby smarowania ręczne co 1000 godzin. smarem litowym?? proszę o odpowiedź
: 11 gru 2012, 19:58
autor: dance1
Jak nie masz centralnego smarowania to smarowanie ręczne co 1000h.


: 11 gru 2012, 21:01
autor: witja18
Witam z tyłu za maszyna jest zbiornik z olejem. ale i na łozach koło prowadnic znajduja sie kalamitki. centralne smarowanie olejem też mozliwe. Jak to jest na innych maszynach jurto porobie zdjecia tyłu maszyny
: 14 gru 2012, 17:48
autor: dance1
Jak są kalamitki to smarujesz, nikt dla parady ich nie montował. Z resztą napisałeś że w instrukcji piszą że tylko wrzeciono smarowane olejem, czyli reszta smarem. Gdzie problem?
: 22 gru 2012, 21:58
autor: witja18
Mam jeszcze jedno pytanie jak sie robi referencje magazynu w tej maszynie??
: 26 gru 2012, 18:55
autor: witja18
Jesli ktos wie jak sie robi referencje magazynu na maszynie Cinncinat arrow z Tnc 426 z magazynem parasolowy prosze o innformacje.
: 10 mar 2013, 21:05
autor: rafalrafal
Witam .Zeby nie zakladac nowego tematu podepne sie z podobnym pytaniem . Chodzi o smarowanie wrzeciona i ten zbiorniczek z olejam z tylu maszyny . Nie wiem jak to dziala i nie zauwazylem zeby olej ubywalze zbiorniczka . Sciagalem tez oslone z wrzeciona i nie znalazlem tam zadnego wezyka doprowadzajacego olej do wrzeciona . Prosze o wyjasnienie dzialania tego smarowania , poniewaz nie chcialbym wykonczyc lozysk . Z gory dzieki za pomoc . Maszyna to arrow 500
: 25 mar 2013, 13:37
autor: TOMA-PROJEKT
Witam,
Ja posiadam CSabre_750, smarowane jest tylko wrzeciono olejem, reszta przez kalamitki.
Ale ja też mam pytanie, czy w waszych maszynach po odłączeniu zasilania przez ENEA , wasze wrzeciona opadają z 1mm w osi Z ?
MT
: 25 mar 2013, 21:12
autor: rafalrafal
Jak olej dostaje sie do wrzeciona ,satam jakies rurki doprowadzajace ?
: 27 mar 2013, 13:48
autor: magic0123456789
TOMA-PROJEKT
Opadanie osi Z to zły standard - konkretnie serwosilnika osi Z. dla większych maszyn typu 1000 i więcej można zastosować pneumatyczny równoważnik osi Z. W przypadku zaniku napięcia cylinder pneumatyczny przejmuje obciążenie układu Z.
rafalrafal
Olej o małej lepkości przez Nylonowe węże podawany jest w ubudowę wrzeciona. Załączam rysunek oraz zdjęcie w jakich odstępach czasowych i prędkości obrotowej podawany jest olej. Ważne łożyska do smarowania centralnego są specjalne i posiadaja 3 otwory oraz rowek w zewnętrznej obudowie łożyska.