SAFETY FEED STOP
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 302
- Rejestracja: 20 lut 2009, 20:17
- Lokalizacja: -;)
SAFETY FEED STOP
Witam
Przy próbie zjazdu na punkt referencyjny pojawia mi się ten komunikat.
Żadne napędy nie działają, nie mogę ruszyć żadną osią . Pojawiło się to po zmianie baterii w sterowniku. Poradzę sam z tym ?
Maszyna to Deckel Maho sterownik iTNC530
Przy próbie zjazdu na punkt referencyjny pojawia mi się ten komunikat.
Żadne napędy nie działają, nie mogę ruszyć żadną osią . Pojawiło się to po zmianie baterii w sterowniku. Poradzę sam z tym ?
Maszyna to Deckel Maho sterownik iTNC530
Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 69
- Rejestracja: 18 cze 2010, 16:11
- Lokalizacja: Wielkopolska
Sprawdź położenie kluczka od wyboru trybu pracy, czy jest w położeniu neutralnym i czy drzwi są zamknięte. Dokładnie taki objaw jest przy próbie uruchomienia posuwu przy otwartych drzwiach, lub w trybie ustawiania bez wciśniętego przycisku zezwolenia na posuw. Jeśli to nie pomoże to sprawdź instalację kluczyka, zamka, przekaźniki w szafie.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 302
- Rejestracja: 20 lut 2009, 20:17
- Lokalizacja: -;)
Kris852 dziękuję za zainteresowanie się tematem. Problem z tym alarmem został rozwiązany , przyjrzałem się bliżej sterownikowi i okazało się że ludzie którzy wymieniali baterię zapomnieli podłączyć jednego kabelka od spodu. Podpiąłem to i otrzymałem pełną gotowość do pracy (SH2 na zielono ).
Ale to nie wszystko , teraz mam kolejny komunikat podczas próby zjazdu na ref. point.
8410 I2T value is too high Z axis
Z pozycji HELP udaje mi się ruszyć osiami X-Y przy próbie ruszenia osią Z wywala od razu Emergency Stop i ten komunikat jak wyżej ....
Jakaś podpowiedź może ?
Ale to nie wszystko , teraz mam kolejny komunikat podczas próby zjazdu na ref. point.
8410 I2T value is too high Z axis

Z pozycji HELP udaje mi się ruszyć osiami X-Y przy próbie ruszenia osią Z wywala od razu Emergency Stop i ten komunikat jak wyżej ....
Jakaś podpowiedź może ?
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 69
- Rejestracja: 18 cze 2010, 16:11
- Lokalizacja: Wielkopolska
Sam błąd, podobnie jak wszystkie błędy z I2t to typowe przeciążenie, w skrócie za duży prąd idzie na silnik. Jeśli w stanie spoczynku wszystkie napędy są aktywne i pozostałe osie działają a problem występuje podczas próby ruchu Z to może oznaczać mechaniczne przeciążenie silnika, a najgorszym przypadku uszkodzenie modułu na pędowego lub silnika, albo kabli pomiędzy nimi ale nie koniecznie, w końcu wcześniej wszystko działało. Sama wymiana baterii raczej nie mogła wpłynąć na zmianę parametrów osi. Po za tym Z jest osią "wiszącą", dlatego już w stanie spoczynku jest sterowana dużo większym prądem niż pozostałe osie. Możesz jeszcze sprawdzić działanie hamulca od Z, lub czy dochodzi na niego 24V DC, porównaj z pozostałymi osiami. Jeśli hamulec by trzymał silnik sytuacja by podobnie wyglądała.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 302
- Rejestracja: 20 lut 2009, 20:17
- Lokalizacja: -;)
Masz rację, w oczekiwaniu na baterie maszyna nie pracowała dłuższy czas.
Po załączeniu coś stuknęło w osi Y i po otwarciu obudowy stwierdziliśmy że łożysko liniowe całkowicie jest rozwalone. Ale dziwne że działa nadal w osi Y a komunikat błędu odnosi się ewidentnie do osi Z . Czy tam jest jeden silnik do wszystkich osi czy każda ma swój niezależny ? Pozdrawiam
R
Po załączeniu coś stuknęło w osi Y i po otwarciu obudowy stwierdziliśmy że łożysko liniowe całkowicie jest rozwalone. Ale dziwne że działa nadal w osi Y a komunikat błędu odnosi się ewidentnie do osi Z . Czy tam jest jeden silnik do wszystkich osi czy każda ma swój niezależny ? Pozdrawiam
R
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 302
- Rejestracja: 20 lut 2009, 20:17
- Lokalizacja: -;)
Podejrzewam że system smarowania poprzez rozprowadzenie smaru nie działał poprawnie, przyjrzałem się przewodom i wyglądają na całkowicie nieużywane i czyste od smaru ( pojemnik na smar wypełniony nim po brzegi ).... łożysko liniowe w osi Y całkowicie rozsypane, a śruba pociągowa od osi "Z" sucha jak wiór.kris852 pisze:I jak kolego udało się uruchomić maszynę, albo zrobić jakąś diagnozę?
Miałeś rację te błędy I2T pochodziły właśnie od przeciążenia .Tylko nie mam pojęcia jak teraz ruszyć stołem w Z, przy próbie słychać charakterystyczny pisk przy silniku i ani drgnie, po czym Emergency Stop ..