Zrobiłem właśnie nową wersję STEP2CNC - 2.1. Wersja ta zawiera następujące nowości i zmiany:
KOMPENSACJA NIEDOKŁADNOŚCI
1. Algorytm KOMPENSACJI UCHYBÓW KWANTYZACJI (wektorów ma się rozumieć). Prawda, że piękna nazwa

Nazwę zaczerpnąłem z rozmowy z kol. JarkiemK. Dzięki wielkie.
Jest to bardzo ważna zamiana (poprawka) w programie. Udostępniam ją za darmo dla legalnych użytkowników programu STEP2CNC (zarówno w wersji 2.0, jak i w wersji 3-osiowej - 1.4).
KONTUROWANIE BITMAP
2. Dorobiłem opcję konturowania map bitowych. Jest to konturowanie algorytmem znajdującym czarne obszary na rysunku. Bardzo przydatna opcja dla wszystkich, którzy potrzebują wygrawerować np. płytki drukowane z bitmap, albo znaki graficzne ze zdjęć.
Proszę spojrzeć na poniższe ekrany (po kliknięciu - powiększają się):

Powyżej widać mapę bitową (BMP) - jest to fragment obwodu drukowanego. Po lewej stronie ekranu przycisk - filtr czarno-biały, usuwający z rysunku zbędne piksele pośrednie na podstawie paska progu filtrowania [Próg].

Powyżej efekt działania algorytmu konturującego.

Skonturowane logo firmy Fender.
SKANOWANIE POWIERZCHNI 3D
3. Nowość - skanowanie 3D powierzchni za pomocą skanera mechanicznego.

Opcja ta nie jest jeszcze skończona, ale udostępniam ją Wam do testów. Skaner mechaniczny podłącza się tak, jak czujnik narzędzia. Domyślnie jest to u mnie PIN15. Na razie zeskanowany obiekt od razu zamieniany jest na g-kody. Ale w wersji skończonej będzie także zapis do obiektu DXF 3D (trójkąty lub czworoboki) oraz generowanie g-kodów pośrednich - wybierających materiał zgrubnie.
UWAGA - procedura nie jest na wątku - nie można jej na razie przerwać w trakcie.
Poprawki będą dostępne na naszej stronie i aukcjach Allegro od dzisiaj (13 sierpnia - piątek
