STEP2CNC 2.1 - nowa wersja
: 13 sie 2010, 08:10
Witam Kolegów,
Zrobiłem właśnie nową wersję STEP2CNC - 2.1. Wersja ta zawiera następujące nowości i zmiany:
KOMPENSACJA NIEDOKŁADNOŚCI
1. Algorytm KOMPENSACJI UCHYBÓW KWANTYZACJI (wektorów ma się rozumieć). Prawda, że piękna nazwa
To specjalny algorytm kompensujący niedokładności wykonania przez maszynę poszczególnych wektorów programu. Niedokładności te są najbardziej dokuczliwe dla tych użytkowników, którzy dysponują maszynami, w których odzwierciedlenie posuwu na mm nie jest wielkością całkowitą (np. maszyny z napędem bezpośrednim przez paski).
Nazwę zaczerpnąłem z rozmowy z kol. JarkiemK. Dzięki wielkie.
Jest to bardzo ważna zamiana (poprawka) w programie. Udostępniam ją za darmo dla legalnych użytkowników programu STEP2CNC (zarówno w wersji 2.0, jak i w wersji 3-osiowej - 1.4).
KONTUROWANIE BITMAP
2. Dorobiłem opcję konturowania map bitowych. Jest to konturowanie algorytmem znajdującym czarne obszary na rysunku. Bardzo przydatna opcja dla wszystkich, którzy potrzebują wygrawerować np. płytki drukowane z bitmap, albo znaki graficzne ze zdjęć.
Proszę spojrzeć na poniższe ekrany (po kliknięciu - powiększają się):

Powyżej widać mapę bitową (BMP) - jest to fragment obwodu drukowanego. Po lewej stronie ekranu przycisk - filtr czarno-biały, usuwający z rysunku zbędne piksele pośrednie na podstawie paska progu filtrowania [Próg].

Powyżej efekt działania algorytmu konturującego.

Skonturowane logo firmy Fender.
SKANOWANIE POWIERZCHNI 3D
3. Nowość - skanowanie 3D powierzchni za pomocą skanera mechanicznego.

Opcja ta nie jest jeszcze skończona, ale udostępniam ją Wam do testów. Skaner mechaniczny podłącza się tak, jak czujnik narzędzia. Domyślnie jest to u mnie PIN15. Na razie zeskanowany obiekt od razu zamieniany jest na g-kody. Ale w wersji skończonej będzie także zapis do obiektu DXF 3D (trójkąty lub czworoboki) oraz generowanie g-kodów pośrednich - wybierających materiał zgrubnie.
UWAGA - procedura nie jest na wątku - nie można jej na razie przerwać w trakcie.
Poprawki będą dostępne na naszej stronie i aukcjach Allegro od dzisiaj (13 sierpnia - piątek
)
Zrobiłem właśnie nową wersję STEP2CNC - 2.1. Wersja ta zawiera następujące nowości i zmiany:
KOMPENSACJA NIEDOKŁADNOŚCI
1. Algorytm KOMPENSACJI UCHYBÓW KWANTYZACJI (wektorów ma się rozumieć). Prawda, że piękna nazwa

Nazwę zaczerpnąłem z rozmowy z kol. JarkiemK. Dzięki wielkie.
Jest to bardzo ważna zamiana (poprawka) w programie. Udostępniam ją za darmo dla legalnych użytkowników programu STEP2CNC (zarówno w wersji 2.0, jak i w wersji 3-osiowej - 1.4).
KONTUROWANIE BITMAP
2. Dorobiłem opcję konturowania map bitowych. Jest to konturowanie algorytmem znajdującym czarne obszary na rysunku. Bardzo przydatna opcja dla wszystkich, którzy potrzebują wygrawerować np. płytki drukowane z bitmap, albo znaki graficzne ze zdjęć.
Proszę spojrzeć na poniższe ekrany (po kliknięciu - powiększają się):

Powyżej widać mapę bitową (BMP) - jest to fragment obwodu drukowanego. Po lewej stronie ekranu przycisk - filtr czarno-biały, usuwający z rysunku zbędne piksele pośrednie na podstawie paska progu filtrowania [Próg].

Powyżej efekt działania algorytmu konturującego.

Skonturowane logo firmy Fender.
SKANOWANIE POWIERZCHNI 3D
3. Nowość - skanowanie 3D powierzchni za pomocą skanera mechanicznego.

Opcja ta nie jest jeszcze skończona, ale udostępniam ją Wam do testów. Skaner mechaniczny podłącza się tak, jak czujnik narzędzia. Domyślnie jest to u mnie PIN15. Na razie zeskanowany obiekt od razu zamieniany jest na g-kody. Ale w wersji skończonej będzie także zapis do obiektu DXF 3D (trójkąty lub czworoboki) oraz generowanie g-kodów pośrednich - wybierających materiał zgrubnie.
UWAGA - procedura nie jest na wątku - nie można jej na razie przerwać w trakcie.
Poprawki będą dostępne na naszej stronie i aukcjach Allegro od dzisiaj (13 sierpnia - piątek
