Strona 1 z 1

Kompresor spalinowy - budowa

: 26 lut 2019, 20:41
autor: vastolorde
Witam.
Zastanawiam się nad budową wydajnego oraz mobilnego kompresora spalinowego na bazie sprężarki WAN AW lub Airpol A70. Posiadam silnik spalinowy odpowiedniej mocy ~17 kW. Czy ktoś się orientuje na jakiej zasadzie odbywa się załączenie oraz rozłączenie silnika spalinowego w takiej sprężarce po nabiciu butli do pełna?

Re: Kompresor spalinowy - budowa

: 26 lut 2019, 21:24
autor: Tales
A czy to nie jest przypadkiem tak ze silnik spalinowy jest w tym przypadku pompa a silnill elektryczny i tak musi napedzic tą pompę? Poza tym trzeba przerobić rozrząd.

Re: Kompresor spalinowy - budowa

: 26 lut 2019, 21:37
autor: creative1agh
Pewnie na żadnej. Otwiera się zawór na linii sprężonego powietrza pomiędzy sprężarką a zaworem zwrotnym i pompujemy w atmosferę. Nie wiem jak to jest w nowych sprzętach, ale starsze ciężarówki, traktory itp - dokładnie tak to było rozwiązane.

Re: Kompresor spalinowy - budowa

: 26 lut 2019, 21:41
autor: MiziAir
Nie o to chodzi autorowi zapewne... Mam taką małą sprężarkę budowlaną, kaesser z silnikiem honda gx360, ale tam jest inaczej niż kolega chce, bo silnik po złapaniu obrotów załącza sprężarkę poprzez sprzęgiełko odśrodkowe w kole pasowym silnika, a po napełnieniu butli zawór wybija, ale silnik ze sprężarką dalej pracuje, do momentu określonego spadku ciśnienia i później znowu załącza dobijanie do butli. A jak kolega chce full automat, to będzie musiał sobie pokombinować z czujnikami, pozatym silnik to diesel czy benzyniak? Zależy jakie masz gaszenie silnika, elektryczne, mechaniczne czy membranowe na podciśnienie. Poza tym trzeba wymyślić sensowny cykl rozruchowy. Chyba że silnik nie ma gasnąć, tylko rozpinać od sprężarki i spaść na wolne obroty. Z resztą niech się fachowcy wypowiedzą, to tylko moje spekulacje :)

Re: Kompresor spalinowy - budowa

: 26 lut 2019, 21:44
autor: vastolorde
Tales pisze:
26 lut 2019, 21:24
A czy to nie jest przypadkiem tak ze silnik spalinowy jest w tym przypadku pompa a silnill elektryczny i tak musi napedzic tą pompę? Poza tym trzeba przerobić rozrząd.
Chodziło mi o takie rozwiązanie. Wiadomo, silnik i pompa byłyby odpowiednio większe, napęd przez koła pasowe. :roll:
Obrazek
MiziAir pisze:
26 lut 2019, 21:41
Nie o to chodzi autorowi zapewne... Mam taką małą sprężarkę budowlaną, kaesser z silnikiem honda gx360, ale tam jest inaczej niż kolega chce, bo silnik po złapaniu obrotów załącza sprężarkę poprzez sprzęgiełko odśrodkowe w kole pasowym silnika, a po napełnieniu butli zawór wybija, ale silnik ze sprężarką dalej pracuje, do momentu określonego spadku ciśnienia i później znowu załącza dobijanie do butli. A jak kolega chce full automat, to będzie musiał sobie pokombinować z czujnikami, pozatym silnik to diesel czy benzyniak? Zależy jakie masz gaszenie silnika, elektryczne, mechaniczne czy membranowe na podciśnienie. Poza tym trzeba wymyślić sensowny cykl rozruchowy. Chyba że silnik nie ma gasnąć, tylko rozpinać od sprężarki i spaść na wolne obroty. Z resztą niech się fachowcy wypowiedzą, to tylko moje spekulacje :)
Silnik benzynowy, czterosuwowy, dwucylindrowy, zapłon elektryczny.