Wiertarka wolnoobrotowa.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 12:37
- Lokalizacja: pomorskie
Wiertarka wolnoobrotowa.
Witam Fachowców
Już dawno planowałem sobie kupić porządną wiertarkę stołową. W międzyczasie zajarałem się obróbką głowic samochodowych itp. Chciałbym w miarę profi frezować gniazda zaworowe. Ssące ręcznie można, ale wydechowe potrafią być tak twarde że zaorać się idzie. Mam zamiar zakupić noże kształtowe (pięć w głowicy) i za jednym skrawaniem trzy kąty obrabiać. Wiem, że prędkość ma wynosić 45 obr/min i że falownik do tego niezbędny.
W temacie obrabiarek jestem zielony Proszę o jakieś info, linki, cokolwiek. Nie wiem czego szukać jako "minimum jakościowe" i budżetowe. Poza tym jestem ograniczony jedną fazą 230V
Już dawno planowałem sobie kupić porządną wiertarkę stołową. W międzyczasie zajarałem się obróbką głowic samochodowych itp. Chciałbym w miarę profi frezować gniazda zaworowe. Ssące ręcznie można, ale wydechowe potrafią być tak twarde że zaorać się idzie. Mam zamiar zakupić noże kształtowe (pięć w głowicy) i za jednym skrawaniem trzy kąty obrabiać. Wiem, że prędkość ma wynosić 45 obr/min i że falownik do tego niezbędny.
W temacie obrabiarek jestem zielony Proszę o jakieś info, linki, cokolwiek. Nie wiem czego szukać jako "minimum jakościowe" i budżetowe. Poza tym jestem ograniczony jedną fazą 230V
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 11575
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Do korekcji gniazd zaworowych służą frezy, nie noże (w domowym wykonaniu).
https://www.google.pl/search?q=frezy+do ... 25&bih=902
Nóż jest narzędziem z pojedynczą krawędzią skrawającą, i bez właściwego liniowego prowadzenia (tu po tworzącej stożka) nie wykona pewnych powierzchni, natomiast frez może na raz skrawać kilkoma ostrzami ustawionymi do siebie w odpowiedni sposób tworząc rozwijalną powierzchnię o pożądanym kształcie.
Napędzany może być maszynowo lub nawet ręcznie, przy odpowiednim prowadzeniu, w tym wypadku najczęściej po trzpieniu centrowanym w tulei prowadnika zaworu który zapewni pożądaną współosiowość przylgni zaworu do jego osi podłużnej. Tuleja prowadząca zawór nie może mieć wyrobionego otworu, jeśli ma- to należy je przed frezowaniem wymienić na nowe (lub rozwiercić do zaworów nadwymiarowych -jeśli są).
Przy pewnej staranności można frezowanie zrobić także za pomocą typowej wiertarki stołowej o odpowiednim prześwicie.
Jeśli typowa handlowa wiertarka ma za duże obroty to wystarczy zmienić średnice kół pasowych by uzyskać odpowiednie, albo jak kolega napisał - falownik, lub (dla 1-fazowych) regulator PWM...
Po frezowaniu zawór i gniazdo trzeba dotrzeć. Docierać powinno się półobrotami, a nie "na okrągło" wiertarką jak często się to praktykuje
http://docplayer.pl/44312232-Sam-napraw ... prawa.html str. 23/263
https://www.autoexpert.pl/technika-i-se ... cie,6271,1
poczytaj to...
http://www.newen.pl/materialy/eng/QUALI ... NGLISH.pdf
http://www.newen.pl/materialy.html
https://www.google.pl/search?q=frezy+do ... 25&bih=902
Nóż jest narzędziem z pojedynczą krawędzią skrawającą, i bez właściwego liniowego prowadzenia (tu po tworzącej stożka) nie wykona pewnych powierzchni, natomiast frez może na raz skrawać kilkoma ostrzami ustawionymi do siebie w odpowiedni sposób tworząc rozwijalną powierzchnię o pożądanym kształcie.
Napędzany może być maszynowo lub nawet ręcznie, przy odpowiednim prowadzeniu, w tym wypadku najczęściej po trzpieniu centrowanym w tulei prowadnika zaworu który zapewni pożądaną współosiowość przylgni zaworu do jego osi podłużnej. Tuleja prowadząca zawór nie może mieć wyrobionego otworu, jeśli ma- to należy je przed frezowaniem wymienić na nowe (lub rozwiercić do zaworów nadwymiarowych -jeśli są).
Przy pewnej staranności można frezowanie zrobić także za pomocą typowej wiertarki stołowej o odpowiednim prześwicie.
Jeśli typowa handlowa wiertarka ma za duże obroty to wystarczy zmienić średnice kół pasowych by uzyskać odpowiednie, albo jak kolega napisał - falownik, lub (dla 1-fazowych) regulator PWM...
Po frezowaniu zawór i gniazdo trzeba dotrzeć. Docierać powinno się półobrotami, a nie "na okrągło" wiertarką jak często się to praktykuje
http://docplayer.pl/44312232-Sam-napraw ... prawa.html str. 23/263
https://www.autoexpert.pl/technika-i-se ... cie,6271,1
poczytaj to...
http://www.newen.pl/materialy/eng/QUALI ... NGLISH.pdf
http://www.newen.pl/materialy.html
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 12:37
- Lokalizacja: pomorskie
Już trochę głowic się nadocierałem. Przeważnie wożę do frezowania, ale jak mi ostatnio schodów narobił jeden majster to piernicze taki "deal".
Profi jak chcę to parę tygodni w kolejce trzeba czekać ...
Chciałbym coś kupić/zaadaptować jakąś typową wiertarkę żeby to posłużyło w miarę. Mam w ciemno inwestować to bez sensu. Kupie dziadostwo i łacina po warsztacie
Takim czymś chcę frezować:
Profi jak chcę to parę tygodni w kolejce trzeba czekać ...
Właściwie to w tym punkcie jestem najzieleńszyRomanJ4 pisze: Przy pewnej staranności można frezowanie zrobić także za pomocą typowej wiertarki stołowej o odpowiednim prześwicie.
Chciałbym coś kupić/zaadaptować jakąś typową wiertarkę żeby to posłużyło w miarę. Mam w ciemno inwestować to bez sensu. Kupie dziadostwo i łacina po warsztacie
Takim czymś chcę frezować:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 716
- Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
Nie wiem czy bez wymiany silnika się obejdzie. Najmniej obrotów w standardzie to 480, 45 to 10 razy mniej więc sporo traci na mocy. Dodatkowo wiertarka musiałaby być moim zdaniem w idealnym stanie, z wstawioną tuleją i nową pinolą. Koszt łączny 3-4 tys zł. (wiertarka, remont, falownik, silnik itd.).Pirat pisze:Jak ma to być robione na wiertarce to proponuję ws15, jest sztywna, a po dołożeniu falownika będziesz miał te 45rpm. Trzeba tylko dokupić lub dorobić trzpień mk2 pasujący do tej głowicy frezującej.
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 59
- Rejestracja: 16 mar 2017, 20:24
- Lokalizacja: warszawa
Do naprawy głowicy nie jest niezbędna wiertarka.Potrzebne są dobre,ostre frezy do gniazd zaworowych.Najlepiej z ostrzami widiowymi.Wystarczy dołączone do nich pokrętło ręczne.Podstawowym warunkiem uzyskania sukcesu jest szlif zaworów.Koniecznie centrycznie względem trzonka.Po spełnieniu tych warunków zawory powinny być szczelne.Wtedy można docierać.Niektóre warsztaty nawet nie docierają bo nie ma takiej potrzeby.