Zakup tokarki.

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
kiub0
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 19
Posty: 27
Rejestracja: 25 lut 2011, 12:42
Lokalizacja: Węgierska Górka

#31

Post napisał: kiub0 » 26 paź 2016, 15:29

Witam. Zabrałem się za wyjęcie wrzeciona sposobem który znalazłem na tym forum. Przy pomocy szpilki z gwintem i śrub wyciągałem powoli wrzeciono dopóki nie napotkałem opór ze strony koła zębatego. Koło zamontowane jest na wrzecionie za pomocą klinka i robaczka który wykręciłem. Próbowałem wszystkimi znanymi mi sposobami, podgrzewałem psikałem wd 40 i innymi specyfikami ale koło przesunęło się tylko o 3mm i nie idzie nic lżej :cry: Według rysunku w dtr nie powinno go już nic trzymać. Poradźcie mi jak to koło ściągnąć????



Tagi:


tokarzmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 134
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
Lokalizacja: Radomsko

#32

Post napisał: tokarzmaly » 26 paź 2016, 16:54

Nie ma, przypadkiem, drugiego robaczka??


Autor tematu
kiub0
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 19
Posty: 27
Rejestracja: 25 lut 2011, 12:42
Lokalizacja: Węgierska Górka

#33

Post napisał: kiub0 » 27 paź 2016, 06:48

Nie nie ma już żadnego robaczka. Czy któryś z forumowiczów posiada dtr do tokarki tum 25 potrzebuję rysunek 25 z łożyskami. Niestety w moim dtr brak tej strony(ktoś ją wyrwał :evil: ) Pozdrawiam


Autor tematu
kiub0
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 19
Posty: 27
Rejestracja: 25 lut 2011, 12:42
Lokalizacja: Węgierska Górka

#34

Post napisał: kiub0 » 06 sty 2017, 13:16

Witam wszystkich. Po małej nieobecności mogę już wyjaśnić dlaczego był wyciek z wrzeciennika. Po wyjęciu wrzeciona i distaniu się do pierścienia okazało się że została idealnie ukrecona metalowa uszczelka która razem z nakrętką tworzyły szczelne połączenie. Nowy pierścień już mam wyfrezowany i pomalowany, zakupiłem również nowe łożyska do wrzeciona z tego względu bo nie wiem czy kiedyś ktokolwiek je wymieniał i nie wiem kiedy znowu będę wyciągał wrzeciono.Mam nadzieję że po złożeniu w całość już będzie wszystko ok.
Pozdrawiam Kuba
ObrazekObrazekObrazekObrazek


Autor tematu
kiub0
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 19
Posty: 27
Rejestracja: 25 lut 2011, 12:42
Lokalizacja: Węgierska Górka

#35

Post napisał: kiub0 » 10 lut 2017, 21:16

Witam. Mam kolejny niestety problem. Po złożeniu wszystkiego w całość i uruchomieniu tokarki wystąpił nastepujacye problem . Bicie. Mam kawałek szlifowanego walka do sprawdzenia bicia. Po zmierzeniu czujnikiem bicie na wałku wynoci 0.4 po odkrecaniu uchwytu tokarskiego na tarczy zabierakowej bicie wynosi 0.1i teraz gdzie jest problem??? Czy źle skasowałem luzy na łożyskach??? Czy wystarczy przetoczenie tarczy zabierakowej? Czy należy wymienic uchwyt w całości czy wystarczy wymienić szczeki???
Pozdrawiam Kuba


Grzegorz53
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 572
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#36

Post napisał: Grzegorz53 » 10 lut 2017, 23:19

Witam
Najpierw zmierz bicie na końcówce wrzeciona zewnątrz i wewnątrz gniazda kła.


Autor tematu
kiub0
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 19
Posty: 27
Rejestracja: 25 lut 2011, 12:42
Lokalizacja: Węgierska Górka

#37

Post napisał: kiub0 » 14 lut 2017, 12:13

Witam. Zmierzylem bicie na końcówce wrzeciona i wewnątrz gniazda kła tylko nie za głęboko bo konstrukcja czujnika nie pozwoliła głębiej. I jest masakra. Bicie wynosi 0,25 i idealnie w środku i na końcówce w tym samym miejscu jest największą odchyłka. To oznacza że wrzeciono jest krzywe??? Czy da się to jakoś wyregulować na łożyskach??? Dodam że wymienialem łożyska,wymieniłem to dwurzędowe i te składane obok niego. Jakie są sposoby na usunięcie tego bicia??? Proszę o porady bardziej doświadczonych kolegów.
Pozdrawiam Kuba.


Grzegorz53
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 572
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#38

Post napisał: Grzegorz53 » 15 lut 2017, 21:51

Witam
Nie napisałeś czy przed wyjmowaniem wrzeciona sprawdzałeś jego bicie, ale wydaje mi się że bicie 0,25 mm zauważyłbyś bez użycia czujnika. Czy wrzeciono po ponownym montażu można obracać lekko ręką czy są wyczuwalne w pewnych pozycjach jakieś opory, a jeżeli są wyczuwalne to czy zawsze w tej samej pozycji względem wrzeciennika czy w różnych. Jest też możliwe, że zabierak był przetoczony na krzywym wrzecionie i nie było tego widać na uchwycie a kła do gniazda nie wkładałeś, co by mogło od razu ujawnić wadę.
Wydaje mi się, że będziesz musiał ponownie wyjąć wrzeciono i je sprawdzić, może jednak wcześniej znajdziesz kogoś w swojej okolicy kto spojrzy na problem fachowym okiem.


Autor tematu
kiub0
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 19
Posty: 27
Rejestracja: 25 lut 2011, 12:42
Lokalizacja: Węgierska Górka

#39

Post napisał: kiub0 » 15 lut 2017, 23:15

Nie niestety nie sprawdziłem bicia przed wyciagnieciem wrzeciona. Po ponownym zlozeniu wrzeciono można obracać bez żadnego problemu, natomiast po naciagnieciu pasków na szajbe jest już gorzej. Wrzeciono obraca się ciężko po całym obwodzie.Ale nie wydaje mi się żeby były zbyt mocno naciągnięte. Z paskami czy bez nie ma żadnych wyczówalnych luzòw na łożyskach.Tak samo z założonym paskami czy bez nich bicie na wrzecionie się nie zmienia. Mierzylem bicie z czoła i na zewnątrz wrzeciona i bicie jest identyczne i występuje w tym samym miejscu. Zastanawiam się nad ponownym wyjściem wrzeciona i założeniu go do innej tokarki i pomierzyc powierzchnie pod lożyskami czy biją.


Grzegorz53
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 572
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#40

Post napisał: Grzegorz53 » 16 lut 2017, 21:14

To że wrzeciono obraca się ciężej po naprężeniu pasków może być też spowodowane zużyciem łożysk tulei na której zamocowane jest koło pasowe.
Wrzeciono po wyjęciu możesz wstępnie sprawdzić na swojej tokarce mocując je w podtrzymce stałej i koniku. Wtedy będzie wiadomo co dalej robić.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”