FNC 25 jaki silnik i falownik

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
czynus
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 11
Rejestracja: 19 lis 2010, 23:03
Lokalizacja: PIŁA
Kontakt:

FNC 25 jaki silnik i falownik

#1

Post napisał: czynus » 12 lip 2016, 13:00

Witam kolegów z forum
Zwracam się do was z takim pytaniem a jednocześnie poradą a sprawa wygląda następująco,
w niedalekiej przyszłości udało mi się nabyć za przyzwoitą cenę Frezarkę Narzędziową AVIA FNC 25, tylko bez głowicy pionowej po 2 letnim śledzeniu ogłoszeń i poszukiwaniu owej głowicy nic nie znalazłem, rozważałem różne pomysły kupić inna głowice i przerabiać ale koszt głowicy a potem przeróbki nie byłem do tego przekonany wpadłem na pomysł kupienia głowicy szybko obrotowej bo ta ogólnie była dostępna udało mi się trafić nie używana ze stanów magazynowych za 800zł i tu teraz nasuwają się pytania aby zmniejszyć jej obroty fabryczne obroty głowicy są w zakresie od 2000-6300 obr/min pierwsze co zrobiłem to wymieniłem silnik bo oryginalny miał 2800 obr za miałem podobny 1450obr z obliczeń wyszło mi ze teraz na najmniejszych przełożeniach mam obroty 1026 ale to ciągle za dużo
Chciałbym uzyskać zbliżony zakres obrotów jak bym napędzał głowice bezpośrednio z frezarki 56-1800 myślałem tez nad zmianą kół pasowych ale ie ma juz duzej mozliwosci i ostatecznie pomyślałem o zastosowaniu falowinka
i tu moje pytanie :
Jaki powinienem zastosować silnik i falownik aby mi działało poprawie i nie miałbym problemów z frezowaniem na małych obrotach aby mocy nie brakowało.

Pozdrawiam


W czym mogę pomóc ?? Problem z PADE, SCM, BIESSE, PADE EASY, XILOG PLUS, BIESSE WORKS, ALPHACAM, SOLIDWORKS, AUTOCAD
PISZCIE POmoge
SZUKASZ DTR!!!! wejdz http://chomikuj.pl/pczynke/DTR

Tagi:


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#2

Post napisał: kajpa » 13 lip 2016, 12:22

Pierwsze, pytanie do czego będziesz wykorzystywał, tą głowicę. Samo ogniżenie obrotów, to może być za mało, żeby zastąpić nią standardową. Trzeba sobie zdawać sprawę, że przeznaczenie obydwu, jest zgoła różne, a co za tym idzie ich budowa (łożyskowanie, przeniesienie napędu) jest inne. Moźe być tak, że przy niskich obrotach i dużych średnicach narzędzi, zagłębieniach, zajedziesz łożyska, albo po prostu pasek zacznie się ślizgać.

Według źródła: LATHES CO UK

z opisu:
Available at extra cost was the 56 kg Type FNCI-3 High-speed Vertical Head. Driven by a 0.75 kW motor and using a V-belt, this had 6 speeds from 2000 to 6300 r.p.m. it was designed for the use of smaller cutters and (with precautions taken to protect the machine's slideways) grinding wheels. Carried in high-precision anti-friction bearings, the spindle was arranged with spring loading to automatically compensate for expansion as it worked and carried a hardened and ground ISO40 nose. The quill had 60 mm of travel, with control by a lever (again, like the standard head, no fine-feed was possible) and could be swivelled 45° each side of vertical. The maximum clearance between spindle nose and table was a useful 410 mm.
wynika, że przeznaczeniem tej głowicy są malutkie frezy i ściernice do szlifowania. Zastosowano tam łożyska wysokoobrotowe. Kompensują one luz, gdy dojdą to temp. pracy.
A przy niskich obrotach może, to nie nastąpić. Standardowa głowica, posiada przekładnie zębatą i inne łożyska zapewne stożkowe dopasowane do innych obrotów i obciążeń.


Autor tematu
czynus
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 11
Rejestracja: 19 lis 2010, 23:03
Lokalizacja: PIŁA
Kontakt:

#3

Post napisał: czynus » 13 lip 2016, 17:49

Chcialem ja zastapic standardowa bo owej orginalnej nie moge dostać a nie chialem kupować innej i przerabiać to pomyslalem ze kupie orginalna szybkoobrotowa i przerobie zmieniajac silnik z falownikiem dotychczas nie miallem z nia problemow bo uzytkuje ja na codzien ale predkosci 1000 obr sa za wysokie co do niektorych nerzedzi
W czym mogę pomóc ?? Problem z PADE, SCM, BIESSE, PADE EASY, XILOG PLUS, BIESSE WORKS, ALPHACAM, SOLIDWORKS, AUTOCAD
PISZCIE POmoge
SZUKASZ DTR!!!! wejdz http://chomikuj.pl/pczynke/DTR

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2264
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#4

Post napisał: rc36 » 17 lip 2016, 14:42

Ja bym zastosował silnik 900rpm i falownik, dzięki niższym nominalnym obrotom silnika falownik nie będzie musiał pracować na ekstremalnie niskich częstotliwościach, co dla silnika nie jest zbyt zdrowe. Musisz wiedzieć o tym, że żaden falownik nie zastąpi przekładni mechanicznej i o takim przedziale obrotów jak w oryginale możesz zapomnieć.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”