Strona 1 z 1

Prestostat z termikiem - dobry pomysł??

: 22 maja 2016, 21:12
autor: savxx
Zastanawiam się nad zabezpieczeniem silnika w budowanym kompresorze i dla mnie prostsze było by zastosowanie prestostatu z termikiem(takiego jak na foto),nie wiem jednak czy to dobre,skuteczne rozwiązanie,czy raczej iść w stronę normalnego prestostatu i wyłącznika silnikowego.Nie chciał bym jakiejś rozbudowanej instalacji elektrycznej,tylko proste skuteczne i najtańsze rozwiązanie.Silnik trójfazowy 6kW.

: 24 maja 2016, 23:32
autor: mechanior
Z termikiem będzie lepszy, bo jak ci wywali jedną fazę to presostat ci spali silnik, a termik jak dobrze dobrany do silnika to ci go odłączy.

: 25 maja 2016, 14:36
autor: marcpol
To fatalny pomysł.

Silnik 6kW powinien być uruchamiany w układzie gwiazda trójkąt. Zabezpieczenie wyłącznikiem silnikowym. Sprężarka ma ciężką charakterystykę rozruchu, warto zastosować zawory upustowe.

Jakie masz zabezpieczenia nadprądowe w instalacji?

mechanior - są dedykowane zabezpieczenia zaniku fazy.

: 26 maja 2016, 07:43
autor: savxx
Aktualnie(testowo) silnik jest podpięty w trójkącie,startuje,nie powodując wyrzucania bezpieczników instalacji.Wiem że jak dojdzie opór sprężarki to może to się zmienić.Chciałem chyba trochę na skróty z tym prestostatem/termikiem....Oczywiście będzie zastosowany zawór zwrotny,dedykowany do sprężarek i odprężnik żeby zminimalizować opór na starcie.Czyli co trzeba by konkretnie zastosować w kolejności....wyłącznik silnikowy(najlepiej z zabezp.zaniku fazy) - stycznik - prestostat(zwykły) - silnik????Nie wiem czy w takiej kolejności...i czy potrzeba coś jeszcze?

: 26 maja 2016, 11:53
autor: marcpol
Jakie masz zabezpieczenia nadprądowe?

: 26 maja 2016, 18:28
autor: savxx
16A

: 26 maja 2016, 20:07
autor: marcpol
Zatem nie ma nawet najmniejszych szans na uruchomienie bezpośrednio tego silnika ze sprężarką w tej instalacji.

Absolutne minimum to zabezpieczenie C16 i rozruch gwiazda trójkąt na 3 stycznikach i np PCG 417 oraz elektrozawory upustowe o dużej średnicy. Do tego wyłącznik silnikowy i zabezpieczenie zaniku fazy.

Jeszcze innym, ale raczej czysto teoretycznym rozwiązaniem jest sprzęgło mechaniczne.