Zna ktoś może sposób jak to naprawić? Kleje do gwintów odpadają, ponieważ jest to wałek balansera, przez co są bardzo duże drgania no i temp ok 100°C. Na rozwiercenie pod następne łożysko nie ma miejsca. Napawanie i ponowne frezowanie gniazda? A może coś szybszego?
: 15 maja 2016, 14:45
autor: Mat3ys
Co to za chińczyk ? Do nich kartery kosztują grosze ...
Łożyska wału kiedyś osadzałem na klej i było ok
: 15 maja 2016, 16:01
autor: RobiszToŹle
Jakby to były grosze, nie pytałbym.
Ktoś, coś, jakieś pomysły?
: 15 maja 2016, 17:04
autor: adam Fx
RobiszToŹle pisze:Kleje do gwintów odpadają, ponieważ jest to wałek balansera, przez co są bardzo duże drgania no i temp ok 100°C
Zastosuj klej do połączenie współosiowych Loctite s takie co pracuj powyżej 100 stopni i olejoodporne .... zmierz różnice bo są o różnym dopasowaniu do szczeliny
inaczej tylko napawanie albo tulejowanie ..
: 15 maja 2016, 19:50
autor: ONATOS
Najpewniejsze było by tulejowanie z dopasowanym pierścieniem, mocowanym do korpusu.
: 15 maja 2016, 20:37
autor: RobiszToŹle
Luzu ok 0,02mm na stronę jest. Co do tej tulei to z jakiego najlepiej materiału, jaka grubość? A może jakoś połączyć łożysko z tymi łapami dociskowymi?
: 15 maja 2016, 20:56
autor: barex
Wygląda na jakąś japonie, a tam na ogół łożyska wchodzą dosyć luźno wiec według mnie odpowiedni klej do łożysk i dociśniecie tych łapek trzymających łożysko na miejscu i powinno wystarczyc
: 15 maja 2016, 21:03
autor: marcpol
Tylko klej do łożysk lub wymiana obudów. Tulejowanie lub napawanie wymagają późniejszej obróbki obydwu obudów silnika w celu zachowania współosiowości.
Zastanawiam się jeszcze, czy nie zastosowano w tym rozwiązaniu celowo luźnego pasowania - łożysko jest ograniczane dociskami.
: 15 maja 2016, 21:31
autor: RobiszToŹle
Zobaczymy co z tym klejem wyjdzie, celowo niestety nie jest to zrobione, taka już wada w tej Japonii, że po 10latach wszystko lata jak chce
: 15 maja 2016, 21:49
autor: ONATOS
Luzu ok 0,02mm na stronę jest. Co do tej tulei to z jakiego najlepiej materiału, jaka grubość? A może jakoś połączyć łożysko z tymi łapami dociskowymi?
.... stalowa tuleja ( niekoniecznie z kołnierzem, chociaż mały kołnierz byłby wskazany) , wytoczenie, wyfrezowanie ( powiększenie ) otworu i montaż tulei na gorąco ( stop aluminium ma bardzo dużą rozszerzalność cieplną ). Przy prawidłowym montażu takie połączenie przeżyje maszynę.