Mikromierz Vis, naprawa

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2263
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

Mikromierz Vis, naprawa

#1

Post napisał: rc36 » 12 wrz 2015, 15:22

Witam.
Posiadam taki sam mikromierz jak na foto, ale jest taki problem, że prawie nie działa blokada śruby, pytanie czy jest jakiś sposób na dostanie się do tej blokady i naprawę.

Obrazek



Tagi:


zdzicho
Posty w temacie: 4

#2

Post napisał: zdzicho » 12 wrz 2015, 16:46

Jest. Wykręcić wrzeciono i wyjąć. . Obrócić blokadę o 180 stopni,względem kołka ustalającego(aby wyszła z kanału)Nastawić pierścień blokujący naprzeciw kołka i wyciągnąć do góry. Tam jest wałeczek fi 2 . Jak go zgubisz ,to już po blokadzie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2263
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#3

Post napisał: rc36 » 12 wrz 2015, 17:20

Dzięki za odpowiedź, ale zaznacz może na zdjęciu co to jest blokada a co kólko ustalające.


zdzicho
Posty w temacie: 4

#4

Post napisał: zdzicho » 12 wrz 2015, 18:53

Nie kółko lecz kołek. Nad wrzecionem jest kołek ,który wystaje w to przecięcie gdzie jest zacisk. Nie widać go normalnie ,bo jest zamalowany. jest . jak będziesz obracał pierścieniem blokady ,to zauważysz w nim kanałek . Jak kanałek ustawisz nad w wrzecionem ,to przez ten kanałek ujrzysz kołek.

Awatar użytkownika

Autor tematu
rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2263
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#5

Post napisał: rc36 » 12 wrz 2015, 20:54

Obróciłem ten pierścień i ujrzałem wałeczek, jedyne co mogłem zrobić to dać trochę oleju na tą blokadę, blokowanie jest trochę lepsze.


zdzicho
Posty w temacie: 4

#6

Post napisał: zdzicho » 12 wrz 2015, 22:17

Tam jest wałeczek i płaska . Działa to, jak sprzęgło jednokierunkowe. W jedna stronę zabiera wałek i zaciska zacisk na wrzecionie ,w przeciwną luzuje. Olej raczej szkodzi, niż pomaga(poślizg). Raczej wkrop tam odrobinę benzyny, jak nie chcesz rozbierać.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11548
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#7

Post napisał: RomanJ4 » 12 wrz 2015, 22:18

pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

Autor tematu
rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2263
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#8

Post napisał: rc36 » 12 wrz 2015, 22:29

zdzicho pisze:Tam jest wałeczek i płaska . Działa to, jak sprzęgło jednokierunkowe. W jedna stronę zabiera wałek i zaciska zacisk na wrzecionie ,w przeciwną luzuje. Olej raczej szkodzi, niż pomaga(poślizg). Raczej wkrop tam odrobinę benzyny, jak nie chcesz rozbierać.
Olej jednak trochę pomógł, dałem go tylko na wałeczek.


zdzicho
Posty w temacie: 4

#9

Post napisał: zdzicho » 13 wrz 2015, 13:51

Jak był zaklejony i nie przesuwał się ,to pomoże wszystko, co go uruchomi. Ważne ,że działa

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”