Proszę o wskazówki pozwalające mi wybrać odpowiednią szlifierkę.
Pozdrawiam
: 23 cze 2015, 21:02
autor: pukury
witam.
jak mają być szlifowane cylindry to raczej honownica .
pozdrawiam.
: 23 cze 2015, 21:06
autor: Majster128
Problem pojawia się przy cylindrach do silników dwusuwowych, gdzie jest mnóstwo otworów i jest znacznie trudniej uzyskać dokładność kształtową poprzez honowanie. W takim przypadku pasuje ostatnie powiedzmy 2 setki ściągnąć honownicą by nadać powierzchni odpowiednią strukturę.
Np.:
: 23 cze 2015, 21:23
autor: pukury
witam.
mam na myśli prawdziwą honownicę a nie te dziwne osełki na wąsikach z allegro.
poza tym a honownicy jest odpowiednia powierzchnia .
no i szlif w bloku a nie osobnym cylindrze może być " utrudniony " na takiej szlifierce poziomej .
ale skoro masz taki plan to powodzenia.
pozdrawiam.
: 24 cze 2015, 10:20
autor: DOHC
Fajnie by wyglądała ta maszyna przy szlifowaniu 1 cylindra R6
Pozdrawiam i rozumiem że specjalizujesz się w motocyklach
: 24 cze 2015, 16:51
autor: Mariuszczs
On dobrze wie że szlifierka mu potrzebna. Teraz tylko chce pomocy w wybraniu .
: 24 cze 2015, 18:32
autor: Majster128
Nie zajmuję się silnikami wielocylindrowymi tylko motocyklami Cross, Enduro i Supermoto.
Z cylindrami do silników czterosuwowych, gdzie nie ma kanałów mogę uzyskać przez honowanie wystarczająco dobrą geomerię bez stożka, beczki itp.
Problem zaczyna się w cylindrach dwusuwowych, gdzie kanały i występny na dole cylindra:
utrudniają uzyskanie zadowalającej geometrii. Uzyskanie tutaj dobrego kształtu wymaga dużo czasu (chwila honowania i pomiary w kilku miejscach). Chciałbym zaoszczędzić czas.
Są też przystawki do tokarek, ale tam nie mogę ustawić stożka (prowadnic), ani cyklicznych ruchów posuwisto zwrotnych.
Także jeśli to możliwe to prosiłbym o propozycję modeli szlifierek. Ewentualnie jakich unikać.
: 28 cze 2015, 12:33
autor: amr_powered
znam problem.. a próbowałeś na poziomej honownicy? My tak honujemy cylinderki motocyklowe. Mam na zakładzie 2 honownice CNC ( sunnen ck-21 i sv20) i zadna z nich nie radzi sobie z dwusuwami,poprostu maszyna głupieje. Jak operator kumaty to ogarnie ale trzeba zostawić min 0,1 do honowania zanim ogarnie sie wybiegi i i siłe docisku.
U mnie wyglada to tak ze roztaczamy na bardzo gładko Ra 0.8, i potem honujemy 2-3 setki na Ra 0,6.
Wg mnie szlifierka niewiele tu pomoze jesli zamierzasz honować po takim zabiegu. co innego gdy chcesz wszystko ogarnac ze szlifierki.
: 28 cze 2015, 18:05
autor: kamar
Z naszych to tylko Jotes ale budżet stanowczo za malutki. Ew. szukać dobrej używki. 200 mm po małej adaptacji zrobi.