Strona 1 z 1
Olej do rzekładni ślimakowej jaki?
: 14 mar 2015, 11:24
autor: ahabich
Jaki łatwo dostępny olej spisze się w przekładni ślimakowej ?
Re: Olej do rzekładni ślimakowej jaki?
: 14 mar 2015, 13:26
autor: peritus
ahabich pisze:Jaki łatwo dostępny olej spisze się w przekładni ślimakowej ?
W zależności od typu przekładni, warunków pracy:
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8703,d.d24
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8703,d.d24
: 14 mar 2015, 13:59
autor: ahabich
Nie jestem na tyle leniwy aby nie sprawdzić czego potrzebuję.
Potrzebuję oleju syntetycznego o lepkości 320, tylko potrzebuję go 100 ml a a nie 20 litrów i w tym problem
Myślałem nad jakimś zamiennikiem, może olej do przekładni ATF320 motoryzacyjny?
: 14 mar 2015, 14:13
autor: peritus
ahabich pisze:Nie jestem na tyle leniwy aby nie sprawdzić czego potrzebuję.
Potrzebuję oleju syntetycznego o lepkości 320, tylko potrzebuję go 100 ml a a nie 20 litrów i w tym problem
Myślałem nad jakimś zamiennikiem, może olej do przekładni ATF320 motoryzacyjny?
Udzieliłem pomocy do wcześniej zadanego pytania (szklaną kulę mam w serwsie

)
: 14 mar 2015, 15:19
autor: ahabich
Rzeczywiście, źle skonstruowałem pytanie.
Ktoś wie, jaki powszechnie dostępny olej dobrze zastąpi olej syntetyczny o lepkości 320?
Ewentualnie, czy ktoś taki ma i pozwoli na odkupienie kilkuset ml?

: 24 mar 2015, 13:08
autor: warczp
ahabich pisze:Ktoś wie, jaki powszechnie dostępny olej dobrze zastąpi olej syntetyczny o lepkości 320?
Mam do czynienia z olejami przemysłowymi smarnymi i wiem, że pojęcie "olej syntetyczny" nie jest precyzyjne. Rozróżnia się różne bazy "syntetyczne".
W przypadku przekładni przemysłowych (oprócz olejów mineralnych) są oleje syntetyczne węglowodorowe (PAO) i syntetyczne poliglikolowe (PG). Sądzę, że polecany "olej syntetyczny o lepkości 320" to olej poliglkolowy - ta baza jest właściwsza do przekładni ślimakowych.
Jeśli myślisz o kupieniu oleju przekładniowego motoryzacyjnego to nie uświadczysz tam bazy poliglikolowej
Obawiam się, że pozostanie Tobie odkupienie od kogoś lub kupno 20L (miałbyś wtedy olej do odsprzedaży).
[ Dodano: 2015-03-24, 13:12 ]
ahabich pisze:Potrzebuję oleju syntetycznego o lepkości 320, tylko potrzebuję go 100 ml a a nie 20 litrów i w tym problem
Myślałem nad jakimś zamiennikiem, może olej do przekładni ATF320 motoryzacyjny?
"Drobna" poprawka: jeśli zastosujesz tu ATF 320 to zrobisz GRUBY błąd: ten olej ma lepkość na poziomie ISO VG 32, a Ty potrzebujesz ISO VG 320 - to różnica aż sześciu klas lepkości przemysłowych!!
Nie mam wątpliwości: na ATF 320 wytrzesz zęby w krótkim czasie.
: 24 mar 2015, 13:52
autor: zibi201
Nie może być mineralny?
Transol 320, są w butelkach 5L.
: 24 mar 2015, 18:37
autor: warczp
Spróbuj - przynajmniej masz tą samą lepkość w temperaturze 40°C.
Jednak poglikol jest zdecydowanie lepszy do przekładni ślimakowych bo może być do temperatur o 50-60°C wyższych, ma ileś razy dłuższą żywotność, ze swej natury zdecydowanie lepiej smaruje zęby i daje niższe tarcie czyli tym samym obniża zużycie energii.
: 25 mar 2015, 16:13
autor: ahabich
Ostatecznie z braku laku wlałem zwykły hipol (gdzieś znalazłem informację w katalogu producenta chyba wciągarek że jest zalecany)
zobaczymy jak się spisze
: 25 mar 2015, 16:21
autor: zibi201
Lepkość kinematyczna ok. 15 mm2/s zamiast 320 mm2/s ...
Nie wiem czy dobrze zrobiłeś...