Strona 1 z 1

Silnik DC Waty i Ampery

: 25 lut 2015, 11:29
autor: rysmen
Witam mam kilka pytań
Mam silnik z wózka inwalidzkiego
pisze na nim 24V 450W 18A
licząc 450:24=18,75

Proszę rozwiać moje wątpliwości 18A będzie pobierał przy maksymalnym obciążeniu? przy zatrzymaniu? czy jak to jest?

dodam że silnik podczas jałowej pracy bez obciążenia na 24V pobiera 2,2A

Pozdrawiam :smile:

: 25 lut 2015, 11:45
autor: freerad
Dokładnie tak jak piszesz silnik będzie pobierał 18 A gdy będziesz pobierał z niego te 450W wtedy też osiągnie swój moment znamionowy i obroty znamionowe.
Na biegu luzem pobiera 24V x 2,2A = 53 W

: 25 lut 2015, 17:55
autor: pitsa
Duże prądy są na starcie i przy znacznym przeciążeniu.
Największy prąd podawany jest jako "stall current" w przypadku zablokowania ruchu.

: 25 lut 2015, 19:09
autor: rysmen
pitsa pisze:Duże prądy są na starcie i przy znacznym przeciążeniu.
Największy prąd podawany jest jako "stall current" w przypadku zablokowania ruchu.
Tak zgadza zrobiłem test na zablokowanym silniku przy 12V

Obrazek

67A czyli na 24V przy całkowitym zatrzymaniu będzie gdzieś 30-35A

Czyli licząc przy bardzo, bardzo obciążonym może potrzebować 25-30A

: 25 lut 2015, 19:35
autor: pukury
witam.
raczej nie tak to będzie .
skoro przy 2V było 67 A to 24 134 ( około ) :shock:
napięcie 2 x to i prąd 2 x .
raczej nie rób takich " sprawdzianów " - wypali komutator i po silniku.
pozdrawiam.

: 25 lut 2015, 19:43
autor: rysmen
To był tylko jeden i chwilowy sprawdzian ale nie rozumie już w takim razie

450W : 24V = 18A (zaokrągliłem)
450W : 12V = 37A

czyli im więcej V tym mniej A pobiera tak? przynajmniej tak mi np ten kalkulator wyliczył
http://www.rapidtables.com/calc/electri ... ulator.htm

Oczywiście mowa tu o tym co pisze na silniku zwarcie silnika zrobiłem tylko by sprawdzić ile max A weźmie.

: 25 lut 2015, 19:51
autor: pitsa
Te 450W to tylko taka "umowna" wartość mocy silnika.
Zdobądź wykresy do tego silnika - dowiesz się więcej.

: 25 lut 2015, 20:37
autor: zdzicho
Przy zatrzymaniu pobierze prad= napięcie / oporność uzwojenia. przy czym napięcie zasilania zapewne sporo spadnie w zależności od oporności wewnętrznej źródła prądu.

: 25 lut 2015, 21:45
autor: InzSpawalnik
Ostatni kolega ma racje !

Korzystasz ze wzoru na moc P=UxI.
Opornosc uzwojenia jest stala I w zaleznie od przylozonego napiecia przez owo uzwojenie bedzie plynac prad o natezeniu zgodnie ze wzroem R=U/I. Tak jest kiedy rotor jest zatrzymany. W momencie kiedy porusza sie wchodzi w gre jeszcze SEM ...

: 25 lut 2015, 22:01
autor: pukury
witam.
załóżmy że rezystancja zatrzymanego silnika wynosi 1 Ω - załóżmy !
więc przy 12VDC popłynie 12A - przy 24V - 24A .
zakładając ( czysto teoretycznie ) że źródło prądu / napięcia jest bardzo " sztywne " .
swoją drogą dobry akumulator żelowy może dać spory prąd .
pozdrawiam.