Silnik DC Waty i Ampery

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
rysmen
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 526
Rejestracja: 04 sty 2009, 18:32
Lokalizacja: zakopane podhale
Kontakt:

Silnik DC Waty i Ampery

#1

Post napisał: rysmen » 25 lut 2015, 11:29

Witam mam kilka pytań
Mam silnik z wózka inwalidzkiego
pisze na nim 24V 450W 18A
licząc 450:24=18,75

Proszę rozwiać moje wątpliwości 18A będzie pobierał przy maksymalnym obciążeniu? przy zatrzymaniu? czy jak to jest?

dodam że silnik podczas jałowej pracy bez obciążenia na 24V pobiera 2,2A

Pozdrawiam :smile:



Tagi:


freerad
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 222
Rejestracja: 21 lip 2009, 07:55
Lokalizacja: maków podhalański

#2

Post napisał: freerad » 25 lut 2015, 11:45

Dokładnie tak jak piszesz silnik będzie pobierał 18 A gdy będziesz pobierał z niego te 450W wtedy też osiągnie swój moment znamionowy i obroty znamionowe.
Na biegu luzem pobiera 24V x 2,2A = 53 W

Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4690
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

#3

Post napisał: pitsa » 25 lut 2015, 17:55

Duże prądy są na starcie i przy znacznym przeciążeniu.
Największy prąd podawany jest jako "stall current" w przypadku zablokowania ruchu.
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ


Autor tematu
rysmen
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 526
Rejestracja: 04 sty 2009, 18:32
Lokalizacja: zakopane podhale
Kontakt:

#4

Post napisał: rysmen » 25 lut 2015, 19:09

pitsa pisze:Duże prądy są na starcie i przy znacznym przeciążeniu.
Największy prąd podawany jest jako "stall current" w przypadku zablokowania ruchu.
Tak zgadza zrobiłem test na zablokowanym silniku przy 12V

Obrazek

67A czyli na 24V przy całkowitym zatrzymaniu będzie gdzieś 30-35A

Czyli licząc przy bardzo, bardzo obciążonym może potrzebować 25-30A


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7604
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#5

Post napisał: pukury » 25 lut 2015, 19:35

witam.
raczej nie tak to będzie .
skoro przy 2V było 67 A to 24 134 ( około ) :shock:
napięcie 2 x to i prąd 2 x .
raczej nie rób takich " sprawdzianów " - wypali komutator i po silniku.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


Autor tematu
rysmen
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 526
Rejestracja: 04 sty 2009, 18:32
Lokalizacja: zakopane podhale
Kontakt:

#6

Post napisał: rysmen » 25 lut 2015, 19:43

To był tylko jeden i chwilowy sprawdzian ale nie rozumie już w takim razie

450W : 24V = 18A (zaokrągliłem)
450W : 12V = 37A

czyli im więcej V tym mniej A pobiera tak? przynajmniej tak mi np ten kalkulator wyliczył
http://www.rapidtables.com/calc/electri ... ulator.htm

Oczywiście mowa tu o tym co pisze na silniku zwarcie silnika zrobiłem tylko by sprawdzić ile max A weźmie.

Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4690
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

#7

Post napisał: pitsa » 25 lut 2015, 19:51

Te 450W to tylko taka "umowna" wartość mocy silnika.
Zdobądź wykresy do tego silnika - dowiesz się więcej.
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ


zdzicho
Posty w temacie: 1

#8

Post napisał: zdzicho » 25 lut 2015, 20:37

Przy zatrzymaniu pobierze prad= napięcie / oporność uzwojenia. przy czym napięcie zasilania zapewne sporo spadnie w zależności od oporności wewnętrznej źródła prądu.


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#9

Post napisał: InzSpawalnik » 25 lut 2015, 21:45

Ostatni kolega ma racje !

Korzystasz ze wzoru na moc P=UxI.
Opornosc uzwojenia jest stala I w zaleznie od przylozonego napiecia przez owo uzwojenie bedzie plynac prad o natezeniu zgodnie ze wzroem R=U/I. Tak jest kiedy rotor jest zatrzymany. W momencie kiedy porusza sie wchodzi w gre jeszcze SEM ...


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7604
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#10

Post napisał: pukury » 25 lut 2015, 22:01

witam.
załóżmy że rezystancja zatrzymanego silnika wynosi 1 Ω - załóżmy !
więc przy 12VDC popłynie 12A - przy 24V - 24A .
zakładając ( czysto teoretycznie ) że źródło prądu / napięcia jest bardzo " sztywne " .
swoją drogą dobry akumulator żelowy może dać spory prąd .
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”