Moja WS 15

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

aquater
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 367
Rejestracja: 29 sty 2009, 22:33
Lokalizacja: Siedlce

#21

Post napisał: aquater » 08 cze 2014, 00:27

a bez falownika jak pracuje?



Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#22

Post napisał: adam Fx » 08 cze 2014, 00:44

masz zworę niewiedzy zaciskami rezystora hamowania bo na schemacie jest jeśli brak rezystora?
i czy dałeś Auto-tuning by falownik sam zbadał silnik?

Tłumacz gogle o błędzie OL1 mówi
Przyspieszenie czasu ACC jest zbyt krótki.
• hamowanie amout DC jest zbyt duży.
• ustawienie V / F jest niewłaściwe.
• Wejście sygnału restartu jest do obracania
silnika po chwilowym zatrzymaniu, itp.
• obciążenie jest zbyt duże.
• Zwiększyć czas przyspieszania   .
• Zmniejsz ilość hamowania DC    
i czas hamowania DC    .
• Sprawdź ustawienie parametru V / F.
• Zastosowanie     (auto-restart) i    
(do jazdy poprzez sterowanie).
• Używaj falownika o większej rankingu.
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 662
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#23

Post napisał: Tomciowoj » 08 cze 2014, 08:14

Wygląda na złe połączenie uzwojeń. Przerzuć z powrotem w gwiazdę i zobacz czy ruszy.
Lub zdejmij blaszki z zacisków silnika i sprawdź jak są podpięte uzwojenia.


Autor tematu
mlekocccp
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 17
Posty: 204
Rejestracja: 14 cze 2012, 22:00
Lokalizacja: Walim

#24

Post napisał: mlekocccp » 08 cze 2014, 17:44

Wpisałem ustawienia do szybkiego uruchomienia. Ale później poczytałem o tym błędzie i muszę sprawdzić ustawienie V/f oraz auto tuning sa to ustawienia opisane w rozdziale piątym polskiej instrukcji. Niestety rozdzial piaty nie jest opisany w instrukcji wersji papierowej tylko jest na płycie cd dołączanej do falownika, a że kupowałem go używanego to nie mam płyty. Muszę działać z angielskim manualem. Czyli trochę dla mnie poomacku.
Co do uzwojeń. Nic się nie stanie jak podłącze w gwiazdę i zasilę 3x230 V?
Albo jak sprawdzę jak są podłączone uzwojenia odpinając zworki/blaszki?

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 662
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#25

Post napisał: Tomciowoj » 08 cze 2014, 18:03

mlekocccp pisze:Co do uzwojeń. Nic się nie stanie jak podłącze w gwiazdę i zasilę 3x230 V?
Nic, po prostu silnik będzie miał mniejszą moc. Jeżeli w takim połączeniu ruszy to problem z uzwojeniami. Czy ten silnik działał wcześniej spięty w gwiazdę zasilany z sieci?
mlekocccp pisze:Albo jak sprawdzę jak są podłączone uzwojenia odpinając zworki/blaszki?
Powinny być przesunięte o "jedną śrubkę", najlepiej zgodnie z opisem na tabliczce zaciskowej tj. U1 z U2, V1 z V2, W1 z W2.
Prawidłowo:
Obrazek
Błędnie (w gwiazdę będzie działać, w trójkąt już nie):
Obrazek
Kolejność wyprowadzeń sprawdzisz miernikiem z omomierzem lub piszczykiem, albo zasilaczem i szeregowo wpiętą żarówką.


upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1965
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#26

Post napisał: upanie » 08 cze 2014, 18:34

Albo ja Cię nie zrozumiałem albo nie masz racji.
Jaki sens ma łączenie ze sobą uzwojeń tej samej fazy?
Łączysz:
U1 z W2
V1 z U2
W1 z V2
czilałt...

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 662
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#27

Post napisał: Tomciowoj » 08 cze 2014, 18:39

upanie pisze:Albo ja Cię nie zrozumiałem albo nie masz racji.
Chodziło mi o podłączenie uzwojeń z silnika do zacisków na tabliczce, tzn. jedno z uzwojeń do zacisków U1 i U2, drugie V1 i V2, trzecie W1 i W2. Oczywiście mostki (blaszki) w trójkącie połączą tak jak ty podałeś.


upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1965
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#28

Post napisał: upanie » 08 cze 2014, 19:10

A to OK, czyli nie zrozumiałem :D
czilałt...


Autor tematu
mlekocccp
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 17
Posty: 204
Rejestracja: 14 cze 2012, 22:00
Lokalizacja: Walim

#29

Post napisał: mlekocccp » 08 cze 2014, 20:54

Tomciowoj pisze:Nic, po prostu silnik będzie miał mniejszą moc. Jeżeli w takim połączeniu ruszy to problem z uzwojeniami. Czy ten silnik działał wcześniej spięty w gwiazdę zasilany z sieci?
Majster z warsztatów skąd pochodzi wiertarka powiedział, że cała była sprawna do końca.

Jutro pobawię się z uzwojeniami i posprawdzam omomierzem. Oraz poustawiam dodatkowe opcje falownika. Ale to jutro.

Dzięki Tomciowoj za zobrazowanie połączeń uzwojeń silnika.

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 662
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#30

Post napisał: Tomciowoj » 09 cze 2014, 08:33

W niektórych silnikach będzie oznaczenie UVW XYZ, wtedy uzwojenia do zacisków są podłączone następująco: U z X, V z Y, W z Z.
Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”