Strona 1 z 3

Tokarka TUE 40-remont,demontaż wrzeciona

: 19 maja 2013, 12:19
autor: Denmar
Witam
zakupiłem TUE 40 i przed uchwytem cieknie olej , zdjąłem uchwyt ( bedzie nowy zabierak i uchwyt 200) do wymiany jest uszczelniacz
nie chce tego robić odkręcając "co popadnie" w związku z tym mam pytanie
1. czy ktos to robił ? i podpowie co w jakiej kolejności- załączam zdjęcie
2. w odlewie jest taki wpust ( na zdj nr 4 ), służy on chyba do smarowania łożyska wrzeciona ale w środku była blacha ( nr 6 ) a na niej jakiś materiał ( może filc ) -olej jak sie rozbryzguje to trafia do tego wpustu a następnie kapie na łożysko - czy tak ma to działać -ktoś może to opisać

olej zaczyna cieknąć przed uchwytem gdy maszyna popracuje około 30min , cieknie dość intensywnie co z tym zrobić?

3. mam tez luz na posuwie wzdłużnym jak go zniwelować ?

OPIS ZDJECIA
1. koło zębate małe ze srubą zabezpieczającą
2. koło zębate duże
3. nakrętka ( chyba do kasowania luzu na łozysku - tak?)
5. kołnierz

nie moge załączyc zdjęć , jak mi sie uda to dodam ale cos jest nie tak z dodawaniem

: 19 maja 2013, 12:40
autor: sajgon
Obrazek

Obrazek

Tu masz przekrój wrzeciona.
W TUE 40 nie ma jako takiego uszczelniacza z przodu wrzeciona.
Jeżeli wyciska Ci olej przy osłonie to możesz mieć zatkany kanał odpływowy i olej zamiast wracać do komory wrzeciennika ,wypływa na zewnątrz.
Denmar pisze:3. mam tez luz na posuwie wzdłużnym jak go zniwelować ?
Gdzie masz ten luz , bo na listwie zębatej będzie zawsze , a jeżeli na zamku to znaczy że masz wyrobioną nakrętkę dwudzielną.
Ja w mojej też miałem , ale dało się skasować szlifując zderzaki. Ale to trzeba ściągać skrzynkę suportową.

: 19 maja 2013, 16:24
autor: Denmar
dzieki za rysunki , z tym kanalem odplywowym to moze tak być

chce zalaczyc zdjecia ale dalej nie moge a widze ze Tobie sie udalo
zalacz plik/przegladaj/dodaj zalacznik i nic - trzeba miec jakies dodatkowe uprawnienia czy co ?

kręcąc korbą mam 3mm luzu wiec to chyba na listwie i zastanawiam sie czy nie podkleic teflonu

: 19 maja 2013, 18:22
autor: sajgon
Obrazek

klikasz w niebieski napis , dalej chyba sobie poradzisz.
Denmar pisze:kręcąc korbą mam 3mm luzu wiec to chyba na listwie i zastanawiam sie czy nie podkleic teflonu
Nic Ci to nie da bo to luz sumaryczny na przekładni w skrzynce suportowej i na listwie. On tam musi być , ja mam z 5mm i w ogóle nie zwracam na to uwagi :razz:

: 19 maja 2013, 21:45
autor: Denmar
Obrazek

Obrazek

Obrazek


odnośnie tego wpustu ( na 4 na zdj.) gdzie mam chyba filc co Ty tam posiadasz , wydaje mi sie ze nic nie ma tam byc aby olej lepiej docieral do łożysk ale nie jestem pewien

: 19 maja 2013, 22:14
autor: sajgon
odnośnie tego wpustu ( na 4 na zdj.) gdzie mam chyba filc co Ty tam posiadasz , wydaje mi sie ze nic nie ma tam byc aby olej lepiej docieral do łożysk ale nie jestem pewien
Tam musi być filc. Jak go nie ma, to zbyt gwałtownie i za dużo oleju trafia na łożysko i nadmiar wycieka.
U mnie była wkładka o kształcie wpustu i grubości jakieś 6-8mm (dokładnie nie pamiętam)
Wiem że płukałem go w benzynie ekstrakcyjnej bo był dość zasyfiony. Po kąpieli wrócił na swoje miejsce :smile:

: 20 maja 2013, 09:34
autor: Denmar
u mnie jest taka blacha ( nr 6 na zdj ) i na tym byl filc , tez masz taka blache?
w jaki sposob olej tam trafia? bo do okoła jest kanalek , i jak olej sie rozbryzguje to tam trafia?
na allegro jest dtr za 70zl i 70stron , zdjecie ktore zalaczyles jest z takiej dtr? zamierzam to kupic

dzis odkrece tarcze miedzy skrzynka i uchwytem ( nr 5na zdj ) zobacze co tam jest i sprobuje udrożnic kanalek spustowy oleju spod wrzeciona od srodka

bede tez kupowal nowy uchwyt i dorobie zabierak

dzieki wielkie za pomoc , mam jeszcze jeden problem ale najpierw z tym musze sie uporac

: 20 maja 2013, 14:38
autor: sajgon
Denmar pisze:u mnie jest taka blacha ( nr 6 na zdj ) i na tym byl filc , tez masz taka blache?
w jaki sposob olej tam trafia? bo do okoła jest kanalek , i jak olej sie rozbryzguje to tam trafia?
na allegro jest dtr za 70zl i 70stron , zdjecie ktore zalaczyles jest z takiej dtr? zamierzam to kupic
hmmmm , szczerze się przyznam że blachy tam nie pamiętam :roll: (może była ale się do niej nie dokopałem)

Olej rozbryzgiwany przez koła zębate spływa po pokrywie ,wciekając w ten kanałek i dalej gdzie trzeba.

W DTR-ce mam 38 stron, ale widać że było więcej bo brakuje grzbietu i widać że coś było więcej doklejone. :sad:
Denmar pisze:bede tez kupowal nowy uchwyt i dorobie zabierak
Poprawne dorobienie zabieraka w cale nie jest takie łatwe. Musisz dokładnie spasować stożek :roll: ( ten co siada na końcówce wrzeciona). Jeśli kąt i długość będą źle dopasowane, to zabierak będzie się kiwał i cała para w gwizdek.
Na Twoim miejscu, na obecnym zabieraku zatoczył bym nowy zamek pod nowy uchwyt i powinno być ok.
A jeśli się koniecznie uprzesz to kupić zabierak z gniazdem C5

Tu masz podobną sytuację (spieprzona końcówka i kiwający się zabierak) :
https://www.cnc.info.pl/topics56/wrzeci ... t46836.htm

: 20 maja 2013, 21:35
autor: Denmar
zabierak bede robil na tokarce cnc i na zamku zostawie naddatek i przetocze po zalozeniu na moja - jak zrobie to napisze

: 20 maja 2013, 22:37
autor: sajgon
Denmar pisze:zabierak bede robil na tokarce cnc i...
Aaaa to sobie poradzisz :mrgreen: