Wiertarka WSD?

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
keilwerth
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 7

Wiertarka WSD?

Post napisał: keilwerth » 20 kwie 2013, 15:38

Witajcie!
Jestem tu nowy i chciałbym poprosić o pomoc w sprawie wiertarki stołowej, którą udało mi się nabyć.
Chodzi o polską maszynę, którą wczoraj przytargałem do warsztatu. Niestety jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o takie wiertarki i mam dwa zasadnicze pytania.
Pierwsze to jaki to model wiertarki? WSD16 wydaje mi się całkiem podobna, ale chyba takie podobieństwo niewiele świadczy... Pozwalam sobie wrzucić zdjęcie z prośbą o pomoc w identyfikacji.
Drugie pytanie dotyczy pewnego elementu wiertarki. Chodzi o ten mechanizm po lewej stronie wrzeciona. Jest tam taka śruba z podziałką, która się wkręca lub wykręca prostopadle do osi wrzeciona. Zaraz za nią znajduje się stalowy cylinder połączony z wrzecionem, który obraca się razem z opuszczaniem lub podnoszeniem tulei wrzeciona. U mnie te dwa elementy są zupełnie nie połączone i zastanawiam się do czego służą... Domyślam się, że ta śruba to może być jakaś regulacja głębokości wiercenia czy coś podobnego, ale to by oznaczało, że w mojej wiertarce chyba brakuje jakiegoś elementu (śruba maksymalnie wkręcona nie sięga do cylindra)?? Prosiłbym o pomoc w zrozumieniu zasady działanie tego elementu.
Oto zdjęcia:

Z góry dzięki za pomoc.Obrazek

Obrazek

Tagi:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2

Post napisał: BYDGOST » 20 kwie 2013, 16:07

To na pewno jest WSD 16. Inne podobne do niej wiertarki to WS 151 i WSM 16. Ten element, o którym piszesz to są zderzaki do nastawiania głębokości wiercenia i gwintowania oraz zmiany kierunku obrotów wrzeciona przy gwintowaniu (wg. DTR).
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Autor tematu
keilwerth

Post napisał: keilwerth » 20 kwie 2013, 16:44