Nadwymiarowy otwór pod łożyska wrzeciona frezarki

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
IgorWojas
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 121
Rejestracja: 23 paź 2007, 18:35
Lokalizacja: Warszawa\Łomianki

Nadwymiarowy otwór pod łożyska wrzeciona frezarki

#1

Post napisał: IgorWojas » 28 mar 2013, 21:30

Problem wygląda tak: Wymieniłem łożyska z chińskich na FAG i łożyska wchodzą a właściwie wpadają z dużą łatwością. Gdy zakręcić wrzecionem łożysko dolne obraca się razem z wrzecionem... Górne wypada gdy obrócimy wrzeciono i nim potrzęsiemy. Kolega z pracy polecił mi "zbić" lekko krawędzie które w pierwszej kolejności stykają się z otworem gdy wkładamy łożysko. Nie specjalnie mi się ten pomysł podoba. Co robić?



Tagi:

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5598
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#2

Post napisał: adam Fx » 28 mar 2013, 21:49

może klej specialistyczny http://www.zaiw.pl/Loctite-648-57k.html w zależności od szczeliny są różne rodzaje Loctite albo tulejowanie piast i obróbka na nowo

[ Dodano: 2013-03-28, 21:52 ]
w sumie to dziwna sytuacja bo nawet te łożyska po 1zł z allegro zwykle są na zero szlifowane może otwór przydało by sie zniżyć by zobaczyć w czym problem
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


Autor tematu
IgorWojas
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 121
Rejestracja: 23 paź 2007, 18:35
Lokalizacja: Warszawa\Łomianki

#3

Post napisał: IgorWojas » 28 mar 2013, 22:17

Nie wiem co to były za łożyska ale były zamontowane od nowości. Wybijałem je normalnie jak każde inne łożysko.

A może dałoby radę pokryć w tamtym miejscu np chromem technicznym? Slyszałem że tak się robiło z tłokami w silnikach bombowców z II WŚ które się wytarły na tyle że silnik tracił kompresję. Tłoki były tak duże że bardziej się opłacało chromowac niż robić nowe.

EDIT: Klejenie nie specjalnie mi się podoba, Wolałbym raczej otulejować ale tam jest mało miejsca. Łożysko ma na zewnątrz srednice 52 mm , jak cienka może być tuleja? Z jakiego materiału?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11925
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#4

Post napisał: RomanJ4 » 29 mar 2013, 00:43

Jeśli z różnych powodów nie można zrobić nic innego, to namoletować lub napunktować wewnętrzne ścianki gniazd.
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#5

Post napisał: clipper7 » 29 mar 2013, 08:13

IgorWojas pisze: Klejenie nie specjalnie mi się podoba
Pozwolę sobie mieć inne zdanie. Jeżeli dobrze przygotujesz powierzchnie (najważniejsze jest odtłuszczenie) i zastosujesz odpowiedni klej zgodnie z zaleceniami producenta, to sam się zdziwisz :mrgreen: Sposób jest jak najbardziej profesjonalny, prosty w wykonaniu i pewny. Poczytaj w necie notki katalogowe Loctita, może się przekonasz.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


pabloid
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1030
Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
Lokalizacja: ~ Kraków

#6

Post napisał: pabloid » 29 mar 2013, 13:22

IgorWojas pisze:Co robić?
Kleić.
Loctite 603 jak chcesz mieć możliwość zdemontowania łożyska, lub 638 jak chcesz na stałe :mrgreen: Żyjemy w XXI wieku, kleje anaerobowe to naprawdę wspaniały wynalazek ostatnich lat. Jak nie ufasz klejom to zobacz w jakich aplikacjach jest np używany loctite 638:
Przy mocowaniu wirnika na wale przenosi cały monent napędowy silnika!

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5598
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#7

Post napisał: adam Fx » 29 mar 2013, 15:38

frezarka a we wrzecionie głowica 200mm i głębokość skrawania 10mm wyobrażasz sobie jakiej siły potrzeba by tak pracować? cały moment przenoszony jest przez koło zębate osadzone właśnie na tym kleju nie ma żadnego wpustu kompletnie nic i u nas to zdaje egzamin ale musisz znać luz miedzy łożyskiem a piastą by dobrać klej

[ Dodano: 2013-03-29, 15:42 ]
a oczywiście nie przestrasz się to inny grupa klejów ale tego samego producenta te do łożysk dają się łatwiej zdemontować bez 100 tonowej prasy ;)
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#8

Post napisał: BYDGOST » 29 mar 2013, 16:41

Jeśli chodzi o klejenie to możesz martwić się jedynie o to, jak kiedyś wyjmiesz to łożysko, ale nie o to, że klej puści.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#9

Post napisał: clipper7 » 29 mar 2013, 17:08

BYDGOST pisze: jak kiedyś wyjmiesz to łożysko
Większość tego rodzaju specyfików wystarczy podgrzać i już. Informacja o tym jest w notce technicznej.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#10

Post napisał: ALZ » 29 mar 2013, 21:04

Najlepszy sposób to tak jak wspominałeś - chrom techniczny i szlif.
Anaeroby także są ok, ale tylko Ty wiesz co mozesz i czy sie opłaca.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”