Nadwymiarowy otwór pod łożyska wrzeciona frezarki
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 121
- Rejestracja: 23 paź 2007, 18:35
- Lokalizacja: Warszawa\Łomianki
Nadwymiarowy otwór pod łożyska wrzeciona frezarki
Problem wygląda tak: Wymieniłem łożyska z chińskich na FAG i łożyska wchodzą a właściwie wpadają z dużą łatwością. Gdy zakręcić wrzecionem łożysko dolne obraca się razem z wrzecionem... Górne wypada gdy obrócimy wrzeciono i nim potrzęsiemy. Kolega z pracy polecił mi "zbić" lekko krawędzie które w pierwszej kolejności stykają się z otworem gdy wkładamy łożysko. Nie specjalnie mi się ten pomysł podoba. Co robić?
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
może klej specialistyczny http://www.zaiw.pl/Loctite-648-57k.html w zależności od szczeliny są różne rodzaje Loctite albo tulejowanie piast i obróbka na nowo
[ Dodano: 2013-03-28, 21:52 ]
w sumie to dziwna sytuacja bo nawet te łożyska po 1zł z allegro zwykle są na zero szlifowane może otwór przydało by sie zniżyć by zobaczyć w czym problem
[ Dodano: 2013-03-28, 21:52 ]
w sumie to dziwna sytuacja bo nawet te łożyska po 1zł z allegro zwykle są na zero szlifowane może otwór przydało by sie zniżyć by zobaczyć w czym problem
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 121
- Rejestracja: 23 paź 2007, 18:35
- Lokalizacja: Warszawa\Łomianki
Nie wiem co to były za łożyska ale były zamontowane od nowości. Wybijałem je normalnie jak każde inne łożysko.
A może dałoby radę pokryć w tamtym miejscu np chromem technicznym? Slyszałem że tak się robiło z tłokami w silnikach bombowców z II WŚ które się wytarły na tyle że silnik tracił kompresję. Tłoki były tak duże że bardziej się opłacało chromowac niż robić nowe.
EDIT: Klejenie nie specjalnie mi się podoba, Wolałbym raczej otulejować ale tam jest mało miejsca. Łożysko ma na zewnątrz srednice 52 mm , jak cienka może być tuleja? Z jakiego materiału?
A może dałoby radę pokryć w tamtym miejscu np chromem technicznym? Slyszałem że tak się robiło z tłokami w silnikach bombowców z II WŚ które się wytarły na tyle że silnik tracił kompresję. Tłoki były tak duże że bardziej się opłacało chromowac niż robić nowe.
EDIT: Klejenie nie specjalnie mi się podoba, Wolałbym raczej otulejować ale tam jest mało miejsca. Łożysko ma na zewnątrz srednice 52 mm , jak cienka może być tuleja? Z jakiego materiału?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Pozwolę sobie mieć inne zdanie. Jeżeli dobrze przygotujesz powierzchnie (najważniejsze jest odtłuszczenie) i zastosujesz odpowiedni klej zgodnie z zaleceniami producenta, to sam się zdziwiszIgorWojas pisze: Klejenie nie specjalnie mi się podoba

Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1030
- Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
- Lokalizacja: ~ Kraków
Kleić.IgorWojas pisze:Co robić?
Loctite 603 jak chcesz mieć możliwość zdemontowania łożyska, lub 638 jak chcesz na stałe

Przy mocowaniu wirnika na wale przenosi cały monent napędowy silnika!
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 5598
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
frezarka a we wrzecionie głowica 200mm i głębokość skrawania 10mm wyobrażasz sobie jakiej siły potrzeba by tak pracować? cały moment przenoszony jest przez koło zębate osadzone właśnie na tym kleju nie ma żadnego wpustu kompletnie nic i u nas to zdaje egzamin ale musisz znać luz miedzy łożyskiem a piastą by dobrać klej
[ Dodano: 2013-03-29, 15:42 ]
a oczywiście nie przestrasz się to inny grupa klejów ale tego samego producenta te do łożysk dają się łatwiej zdemontować bez 100 tonowej prasy
[ Dodano: 2013-03-29, 15:42 ]
a oczywiście nie przestrasz się to inny grupa klejów ale tego samego producenta te do łożysk dają się łatwiej zdemontować bez 100 tonowej prasy

sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos