Strona 1 z 2

Nadwymiarowy otwór pod łożyska wrzeciona frezarki

: 28 mar 2013, 21:30
autor: IgorWojas
Problem wygląda tak: Wymieniłem łożyska z chińskich na FAG i łożyska wchodzą a właściwie wpadają z dużą łatwością. Gdy zakręcić wrzecionem łożysko dolne obraca się razem z wrzecionem... Górne wypada gdy obrócimy wrzeciono i nim potrzęsiemy. Kolega z pracy polecił mi "zbić" lekko krawędzie które w pierwszej kolejności stykają się z otworem gdy wkładamy łożysko. Nie specjalnie mi się ten pomysł podoba. Co robić?

: 28 mar 2013, 21:49
autor: adam Fx
może klej specialistyczny http://www.zaiw.pl/Loctite-648-57k.html w zależności od szczeliny są różne rodzaje Loctite albo tulejowanie piast i obróbka na nowo

[ Dodano: 2013-03-28, 21:52 ]
w sumie to dziwna sytuacja bo nawet te łożyska po 1zł z allegro zwykle są na zero szlifowane może otwór przydało by sie zniżyć by zobaczyć w czym problem

: 28 mar 2013, 22:17
autor: IgorWojas
Nie wiem co to były za łożyska ale były zamontowane od nowości. Wybijałem je normalnie jak każde inne łożysko.

A może dałoby radę pokryć w tamtym miejscu np chromem technicznym? Slyszałem że tak się robiło z tłokami w silnikach bombowców z II WŚ które się wytarły na tyle że silnik tracił kompresję. Tłoki były tak duże że bardziej się opłacało chromowac niż robić nowe.

EDIT: Klejenie nie specjalnie mi się podoba, Wolałbym raczej otulejować ale tam jest mało miejsca. Łożysko ma na zewnątrz srednice 52 mm , jak cienka może być tuleja? Z jakiego materiału?

: 29 mar 2013, 00:43
autor: RomanJ4
Jeśli z różnych powodów nie można zrobić nic innego, to namoletować lub napunktować wewnętrzne ścianki gniazd.

: 29 mar 2013, 08:13
autor: clipper7
IgorWojas pisze: Klejenie nie specjalnie mi się podoba
Pozwolę sobie mieć inne zdanie. Jeżeli dobrze przygotujesz powierzchnie (najważniejsze jest odtłuszczenie) i zastosujesz odpowiedni klej zgodnie z zaleceniami producenta, to sam się zdziwisz :mrgreen: Sposób jest jak najbardziej profesjonalny, prosty w wykonaniu i pewny. Poczytaj w necie notki katalogowe Loctita, może się przekonasz.

: 29 mar 2013, 13:22
autor: pabloid
IgorWojas pisze:Co robić?
Kleić.
Loctite 603 jak chcesz mieć możliwość zdemontowania łożyska, lub 638 jak chcesz na stałe :mrgreen: Żyjemy w XXI wieku, kleje anaerobowe to naprawdę wspaniały wynalazek ostatnich lat. Jak nie ufasz klejom to zobacz w jakich aplikacjach jest np używany loctite 638:
Przy mocowaniu wirnika na wale przenosi cały monent napędowy silnika!

: 29 mar 2013, 15:38
autor: adam Fx
frezarka a we wrzecionie głowica 200mm i głębokość skrawania 10mm wyobrażasz sobie jakiej siły potrzeba by tak pracować? cały moment przenoszony jest przez koło zębate osadzone właśnie na tym kleju nie ma żadnego wpustu kompletnie nic i u nas to zdaje egzamin ale musisz znać luz miedzy łożyskiem a piastą by dobrać klej

[ Dodano: 2013-03-29, 15:42 ]
a oczywiście nie przestrasz się to inny grupa klejów ale tego samego producenta te do łożysk dają się łatwiej zdemontować bez 100 tonowej prasy ;)

: 29 mar 2013, 16:41
autor: BYDGOST
Jeśli chodzi o klejenie to możesz martwić się jedynie o to, jak kiedyś wyjmiesz to łożysko, ale nie o to, że klej puści.

: 29 mar 2013, 17:08
autor: clipper7
BYDGOST pisze: jak kiedyś wyjmiesz to łożysko
Większość tego rodzaju specyfików wystarczy podgrzać i już. Informacja o tym jest w notce technicznej.

: 29 mar 2013, 21:04
autor: ALZ
Najlepszy sposób to tak jak wspominałeś - chrom techniczny i szlif.
Anaeroby także są ok, ale tylko Ty wiesz co mozesz i czy sie opłaca.