Strona 1 z 2
Kompresor
: 30 wrz 2012, 11:31
autor: Edd
: 30 wrz 2012, 12:00
autor: sajgon

fajny zabytek
Sama sprężarka ze stara , silnik z ręcznym wyłącznikiem , i typowy też chyba starowski zawór nadmiarowy (ostatnia fotka) choć może to być jakiś zabytkowy reduktor .
Trochę mało widać . Wyłącznika ciśnieniowego raczej na 100% nie ma , bo zasilanie idzie bezpośrednio na wyłącznik zamontowany na silniku.
Miałem podobne cudo , nabijał do chyba 6 atm. i potem szedł na zrzut (upuszczał nadniar ciśnienia przez ten zawór nadmiarowy) jak ciśnienie było odbierane przez odbiornik to zawór nadmiarowy się zamykał. ( mało oszczędne bo silnik cały czas idzie )
[ Dodano: 2012-09-30, 12:02 ]
PS ,jak widzę te aluminiowe wtyczki 3-fazowe to mnie ciarki przechodzą
wstaw spacje między fotki bo się to źle czyta

: 30 wrz 2012, 12:26
autor: Edd
W najbliższej przyszłości zrobię ten wyłącznik. Proszę mi powiedzieć do ilu nabijać zbiornik żeby go nie rozerwało?
: 30 wrz 2012, 12:38
autor: sajgon
Edd pisze:W najbliższej przyszłości zrobię ten wyłącznik. Proszę mi powiedzieć do ilu nabijać zbiornik żeby go nie rozerwało?
To pozostaje ścisłą tajemnicą samego zbiornika
Nikt nie wie jak bardzo jest zjedzony przez korozję od środka ,więcej niż 5-6 atm bym nie bił .
Na manometrze max zakres to 6 więc 5-u nie powinno się przekraczać .
Wypadało by zrobić tzw. próbę wodną samego zbiornika . Ale czy to ma sens

??
Ja to bym ładnie podzielił : stal , aluminium , żeliwo ,miedź , położył na wadze w skupie , resztę kasy dozbierał i kupił nowy mały kompresorek , z 2letnią gwarancją i miał głowę spokojną

: 30 wrz 2012, 12:51
autor: Edd
Proszę mi powiedzieć czy klucz pneumatyczny dałby rade na tym kompresorze?
: 30 wrz 2012, 12:59
autor: sajgon
śmiem wątpić , za małe ciśnienie .
Pozostaje jeszcze pytanie jaki klucz i z jaką intensywnością używany.
Klucze są w brew pozorom łakome na powietrze.
: 30 wrz 2012, 13:09
autor: Edd
A jeżeli bym kupił zbiornik w dobrej cenie? Miało by to sens.
: 30 wrz 2012, 13:27
autor: sajgon

widzę że kolega chce trochę pomajsterkować .
Oczywiście że możesz wymienić zbiornik , jak i zapewne jeszcze parę innych części , no i ładnie pomalować całość

: 30 wrz 2012, 19:16
autor: clipper7
Wyłącznika ciśnieniowego nie ma, ponieważ kompresor może mieć kłopoty z ruszeniem "na ciśnienie". Zbiornik trudno ocenić a ew. rozerwanie może być niebezpieczne. Zrobiłbym próbę wodną.
: 30 wrz 2012, 19:50
autor: tuxcnc
Zbiornik trzeba napełnić wodą do pełna i podłączyć na przykład chiński kompresorek 12V do pompowania kół.
Taki z marketu za kilkadziesiąt złotych, wydajność ma tragiczną, ale potrafi nabić do 20 atmosfer.
Cały numer polega na tym, że woda jest nieściśliwa i jak rozerwie zbiornik, to ciśnienie natychmiast spada do zera i blachy nie fruwają dookoła, ale oczywiście w czasie próby nie należy stać w pobliżu.
Zbiornik powinien chwilowo wytrzymać ciśnienie dwa razy większe od roboczego.
Te zbiorniki są dość masywne i wytrzymują długo.
W mojej poprzedniej pracy nadal używają zbiornika z 1954 roku.
.