Strona 1 z 2

rozrusznik ze skutera

: 22 sie 2012, 19:40
autor: wueskowicz
witam żeby się nie rozpisywać to krótko , bez wnikania po co i dlaczego
w pracy wpadliśmy na pomysł wmontowania do silnika z wsk 125 rozrusznika elektrycznego z jakiegoś skutera, wyglądało by to tak że silnik po lekkim tuningu cylindra dostałby zapłon od skutera w celu wyeliminowania ciągle psującego się przerywacza i kondensatora, jednocześnie znaczne poprawiło by się ładowanie akumulatora a jak będzie dobry aku to przyda się i rozrusznik, myśleliśmy o doczepieniu do koła magnesowego wieńca zębatego( o zębach tak jakby na bocznej powierzchni, promieniowo, a rozrusznik dać pionowo obok cylindra) problem jest tylko z zazębianiem i wyzębianiem rozrusznika i wieńca, na szybko myśleliśmy żeby albo zrobić mechanizm i przysuwać cały rozrusznik do wieńca i dopiera włączyć mu obroty albo przerobić jakoś rozrusznik i zrobić w nim przesuwny wałek żeby stojan przesuwając się wchodził w wieniec, sterowanie tego coś na zasadzie rozrusznika w starych maluchach (na linkę) najpierw linka np, dosuwa rozrusznik , a potem zwierają się styki, całość jeszcze do dopracowania , zima długa to jest czas coś podłubać, co o tym myślicie Obrazek

: 22 sie 2012, 19:49
autor: Wojekkk
To sie nie sprawdzi. Zastosuj patent ktoey jest od lat w motocyklach czyli wolne koło. Koło trzyna dopoki obroty rozrusznika sa wieksze niz silnika, jak silnik zapali kolo puszcza. problemem jedynie jest ze musi ono pracowac w oleju. Jak chcesz na sucho zastosuj bendix z skutera ktory aktywuje sie sila wystepujaca przy rozpedzaniu rozrusznika a potem sam wraca. foto

: 25 sie 2012, 23:03
autor: M 52
Umieszczenie rozrusznika to sprawa wtórna - z przodu, jak iskrownik w Junakach, albo nad silnikiem (skrzynią), jak amatorski alternator w Junakach. Ważny jest sprawny napęd, jak Kolega napisał - bendix lub wolne koło. Trzeba by chyba przekopać gotowe rozwiązania ze współczesnych motocykli. Może po prostu lepiej przeszczepić cały silnik?
A tak swoją drogą - zaskakuje mnie dzisiejsza popularność wuesek. Ja, zapewne z powodu wieku i osobistych doświadczeń :wink: , jakoś wolę trzymać się od nich z daleka :razz:

: 26 sie 2012, 02:06
autor: Yogi_
Poszukaj istniejących rozwiązań... Miałem kiedyś SHL Gazela z możliwością montażu rozrusznika. Może to jest jakaś koncepcja? Silnik "Wiatr".

: 27 sie 2012, 16:24
autor: wueskowicz
no do silnika WIATR zakładają jakoś rozruszniki , ale to jest inny silnik , nie chciałbym też zbytnio ingerować w budowę silnika żeby była możliwość powrotu do orginału, myślałem że jakoś da sie to zrobić dość tanim kosztem montując go jakoś w prawym deklu przy kole magnesowym,
tak jak wspominałem temat będzie ruszał dopiero zimą więc jest trochę czasu na przemyślenia.

: 27 sie 2012, 16:59
autor: KAJOS
Były prototypowe SHL-ki z DYNAMASTER jak sie nie myle co do nazwy.Była to pradnica i rozrusznik w jednym.Tej ,gdy na uzwojenie podawalismy napiecie to magneto krecilo wałem i dzialalo to jako rozrusznik a po odpaleniu działało wszystko jak pradnica ...

: 27 sie 2012, 17:31
autor: Mat3ys
M 52 pisze:Ja, zapewne z powodu wieku i osobistych doświadczeń :wink: , jakoś wolę trzymać się od nich z daleka :razz:
Posiadam WSK 125 i jest to motocykl cud marzenie. Wygodna, bezawaryjna. Teraz już nie jeżdżę ale zrobiłem nią 3tys kilometrów bez żadnej awarii. Niestety nie powiem tego o 175 (4).

Koło zębate za magnetem i rozrusznik normalnie bendix będzie najlepiej tylko pomyśl jak to wsadzić.

: 27 sie 2012, 18:52
autor: KAJOS
Mat3ys pisze:zrobiłem nią 3tys kilometrów bez żadnej awarii.
- no to kolega chyba tylko do koscioła pomykał :P Kiedys rowerem rocznie wiecej robiłem bo około 5000 km :mrgreen:

[ Dodano: 2012-08-27, 18:55 ]
Zapomniałem dodac - bez zadnej awarii :lol:

[ Dodano: 2012-08-27, 19:16 ]
Wiedziałem że sie pomyliłem :mrgreen:
to był DYNASTARTER

: 27 sie 2012, 20:50
autor: Mat3ys
Mało jeździłem teraz już stoi. Nie miałem jej od nowości kupiłem kiedyś i zrobiłem ok 2 tysiące i wymieniłem zapłon po czym 3 tysiące kolejne bez awaryjnie i teraz stoi spokojnie.

: 28 sie 2012, 16:40
autor: wueskowicz
wracając do tematu to można też dołożyć do koła magnesowego wolne koło ze skutera tak jak mówił Mat3ys. i do tego koła rozrusznik na stałe, ale jak przerobić dekiel żeby był większy i to wszystko nakrył (no może bez rozrusznika) w tym deklu jest też ślimak od sprzęgła.