Strona 1 z 5

uszczelka pod głowicę kompresora

: 12 wrz 2011, 20:03
autor: wueskowicz
witam czy ktoś z forumowiczów może podpowiedzieć jakiś pomysł na dorobienie nietypowiej uszczelki pod głowicę do kompresora , ogólnie to pewnie trzeba będzie dorobić wszystkie uszczelki pod kolektory zawory , etc. ... nowych nie dostanę ani blisko ani tanio jeśli w ogóle jakiś kolejarz dałby się uprosić (kompresor z lokomotywy - będzie się działo;) ) czy można kupić jakiś materiał w arkuszach żeby z niego powycinać uszczelki , oryginalne były z jakiegoś jakby papieru bez wstawek miedzianych , czy ktoś może coś podpowiedzieć ?

: 12 wrz 2011, 20:42
autor: Mariuszczs

: 12 wrz 2011, 20:46
autor: lukadyop
Bakielit

: 12 wrz 2011, 21:07
autor: RomanJ4
lukadyop pisze:Bakielit
bakelit kolego jest tworzywem sztucznym za twardym na uszczelki http://pl.wikipedia.org/wiki/Bakelit

http://www.graftex.pl/
http://www.technozbyt.com.pl/inside.php ... 2eaddd0288

: 12 wrz 2011, 22:37
autor: diodas1
Ja ostatnio dorabiałem uszczelki z tego materiału http://allegro.pl/show_item.php?item=1792008680. Kompresor znowu działa bez zarzutu. Wcześniej radziłem sobie wycinając uszczelki z arkusza zwykłej tektury. Też sprawowała się nieźle a po nasyceniu olejem była zupełnie szczelna.

: 12 wrz 2011, 23:08
autor: IMPULS3
Można spróbować z cienkiej blachy miedzianej lub aluminiowej. Cienka to mam na myśli poniżej 0,4 mm. Ostatecznie można by spróbować z folii aluminiowej choć tę chyba trzeba by zlożyć z kilku warstw.

: 12 wrz 2011, 23:48
autor: pukury
witam.
po pierwsze to sprawdź jak tam ze stanem powierzchni styku .
czy są równe - cylinder / głowica .
jak jest równo to uszczelka może być cieniutka .
czasami można popełnić błąd - powierzchnie nie są równe - dajemy grubą uszczelkę .
dalej przepuszcza - więc dokręcamy mocniej i w rezultacie wszystko się krzywi jeszcze bardziej .
to tak - ku przestrodze " uszczelkowiczów " :lol:
pozdrawiam .

: 12 wrz 2011, 23:57
autor: diodas1
Blacha to raczej niespecjalny pomysł. Myślę że zbyt twarda, nawet z Al. Płaszczyzny między którymi daje się uszczelnienie zwykle są co prawda gładkie, szlifowane na płasko a niedokładnosci styku są nieduże.Żeby zniwelować te niedokładności do zera, materiał na uszczelkę powinien być jednak w pewnym zakresie plastyczny pod naciskiem śrub podczas montażu a jednocześnie sprężysty jak guma.

: 13 wrz 2011, 04:30
autor: lukadyop
RomanJ4 pisze:
lukadyop pisze:Bakielit
bakelit kolego jest tworzywem sztucznym za twardym na uszczelki http://pl.wikipedia.org/wiki/Bakelit

http://www.graftex.pl/
http://www.technozbyt.com.pl/inside.php ... 2eaddd0288

Chodziło mi oczywiście o klingielit to co kolega Mariusz napisał chwile przedemna tylko ja zgubiłem nazwę i palnołem. :oops:

: 13 wrz 2011, 16:33
autor: wueskowicz
no dzięki chłopaki widzę że jest w czym wybierać ;) powierzchnie są równe czyli uszczelka może być cienka, większość uszczelek można zastąpić silikonem ale powiedzcie czy ten klingielit wytrzyma pod głowicą w aukcji którą podał kolega Mariusz pisze że on pracuje tylko do 200 stopni i do 4atm , czy głowica nie jest cieplejsza niż 200stopni?

PS może ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na zdejmowanie pierścieni tłokowych żeby użyć ich ponownie (bardzo dużych pierścieni :grin: ) ?